Joshmn Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hei, Da har vi klart det store her! Vanntilførsel kranen på kjøkken-fasetten ble stengt og så har vaskemaskina blitt starta og kjørt i mange timer uten vanntilførselen på. Er maskinen helt ødelagt? Det er snakk om en Candy CD 351 S som er noen år gammel. Jeg har i ettertid åpnet vanntilførselen (naturligvis) og prøvd å kjøre maskinen for å se om den starter skikkelig. Den blir stående i ro på å tømme maskinen for vann eller så går armene rundt og spyler vann inn vann. Det er ingenting tegn til at at selve vasken starter. Har også prøvd å manuelt fylle maskinen med vann for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Er litt desperat ute etter svar for vi trenger virkelig at den fungerer her i huset! Mvh J Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Du kan jo prøve å nullstille den i henhold til manualen og la den stå uten stikkontakten koblet til i løpet av natten eller et døgn. (har ingen erfaring, men etter google søk fant jeg div. treff...) Endret 10. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Du kan jo prøve å dra ut strømkontakten og sette inn igjen. Synes det høres rart ut at den kan gå uten vanntilførsel, spesielt siden det er varmeelementer som burde være sikret. De fleste maskiner har vel også en sensor på om vannet strømmer inn i maskinen når det skal. Du kan jo høre med en hvitevare-reparatør om det lønner seg å reparere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde noe lignende nylig og her hadde knappen til avstengningskrana løsnet fra festet. Når den ble satt til åpen så var den egentlig stengt. Maskina vasket selvsagt ikke, men det tok mye feilsøking før jeg fant feilen. Når krana ble åpnet med tang gikk alt som det skulle. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg synes også at det er litt merkelig at maskinen kunne gå uten vanntilførsel, det er ikke normalt, normalt er at den stanser. Jeg vil i alle fall lufte den teorien at det kan ha vært en feil på maskinen før den fikk vannet stengt av, og med det på toppen tror jeg ikke at den maskinen er mye å se etter: Kjøp ny! Lenke til kommentar
Joshmn Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Du kan jo prøve å nullstille den i henhold til manualen og la den stå uten stikkontakten koblet til i løpet av natten eller et døgn. (har ingen erfaring, men etter google søk fant jeg div. treff...) Jeg har gjort det samme google søket selv og ingenting av de har foreslått har hjulpet. Men har ikke prøvd å la stikkontakten ute mer enn kanskje 20 minutter. Etter at vanntilførselen var skrudd på igjen så har maskinen holdt på med å tømme maskinen for vann kontinuerlig, men den kommer også til et punkt i programmet der armene går rundt og spyler inn pittelitt vann. Utenom det så virker det som det står fastlåst på en del av programmet og ikke kommer seg videre. Det skal også sies at ett sted inni programmet så vil varme elementene skrues på. Siden det har vært tørt inni maskinen kan det lukte litt sånn "svidd", men det bare er tørre varme rør det lukter. Jeg tenker at siden varme elementene blir varme så er det ingenting i veien med det? Siden det er mange som sier at det kan være det som er har blitt ødelagt av stor varmeutvikling.. Takk for all hjelp dere! Mvh J Endret 11. november 2014 av Joshmn Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg synes også at det er litt merkelig at maskinen kunne gå uten vanntilførsel, det er ikke normalt, normalt er at den stanser. Jeg vil i alle fall lufte den teorien at det kan ha vært en feil på maskinen før den fikk vannet stengt av, og med det på toppen tror jeg ikke at den maskinen er mye å se etter: Kjøp ny! Det er CANDY maskin det er snakk om her. Så da kan alt være mulig. Har vært bortig noen billigmaskiner som kun har en tidsstyring på vanninntaket. Den tar inn vann etter tid istede for at en sensor måler vann-nivået. Når du sier at den står å pumper ut hele tiden, kan det tyde på at det har kommet vann i bunnen på maskinen hvor det ligger en vannsikring om det skulle bli lekkasje. Hvis programmet har gått videre uten å få i seg vann og varmeelementet har slått inn, kan det jo ha smeltet hull i slanger som har forårsaket lekkasje. Dra frem maskinen og velt den litt på siden for å se om det renner ut vann fra bunnpanna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå