Gå til innhold

Bruke VPN for og spille spill tidligere på steam ?

Anbefalte innlegg

Assassians creed unity kommer på steam noen dager før i usa en europa, Er det ulovlig i følge steam og bruke VPN for og spille spill tidligere ?

Jeg har gjort det før uten problemer, og jeg finner ikke noe regler de har skrevet direkte rettet mot dette

Jeg vet at de ser strengt på det og bruke VPN til og aktivere spill-koder som for eks har en region lock til russland for eks.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The SSA

Section 2, F

You are entitled to use the Software for your own personal use, but you are not entitled to: (i) sell, grant a security interest in or transfer reproductions of the Software to other parties in any way, nor to rent, lease or license the Software to others without the prior written consent of Valve, except to the extent expressly permitted elsewhere in this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use); (ii) host or provide matchmaking services for the Software or emulate or redirect the communication protocols used by Valve in any network feature of the Software, through protocol emulation, tunneling, modifying or adding components to the Software, use of a utility program or any other techniques now known or hereafter developed, for any purpose including, but not limited to network play over the Internet, network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks or as part of content aggregation networks, websites or services, without the prior written consent of Valve; or (iii) exploit the Software or any of its parts for any commercial purpose.

Section 3,A.

You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.

Fra denne tråden http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3018240

Lenke til kommentar

Kjøpte Saints Row fra Amerika for en tid tilbake og det hadde regionssperre. Det er det eneste spillet jeg har opplevd det med, og jeg kjøper stort sett alle spill fra USA. Kjørte VPN sånn at jeg fikk installert det, og har aldri hatt noen problemer i ettertid med norsk ip.

Hvis man gjør det en gang eller to går det sikkert greit (jeg garanterer ikke!), men det er ikke lov i henhold til reglene.

Lenke til kommentar

Ikke gjør det. Det er ikke verdt å risikere hele steam-kontoen for å spille ett spill noen få dager før. Du får den ikke unbannet og du får ikke pengene tilbake for alle de andre spillene du har der.

Ingen har blitt bannet for dette enda, gjelder kun hvis du KJØPER ting via VPN. Jeg snakket med Steam Support angående dette og eneste dem sa at dem ikke anbefalte det men dem banner ikke folk for det.

Jeg har nærmest alltid VPN unlocka spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjøpt spill som har region lock slik at jeg må bruke VPN til og aktivere, Grunnen til at jeg tenkte og bruke VPN til og spille assassians creed unity nå og ikke vente er fordi jeg skal jobbe i 4 dager uten og være hjemme samme dagen det kommer ut her i norge og jeg har ingen ting annet og finne på frem til da :p

Lenke til kommentar

De bryr seg nok mest om at folk ikke kjøper spillene billigere, at man spiller dem et par dager tidligere tror jeg ikke Valve bryr seg om.

Men ser ikke helt poenget, jeg gidder som oftest ikke å spille et nytt spill før det har gått minst en måned og de verste feilene og balanseproblemene er rydda opp i.

Lenke til kommentar

Bare å aktivere, du blir ikke banned, de ser nok mer etter de som aktiverer (mange) med region sperre. Selv har jeg aktivert noen russiske keys uten problemer.

Jeg har gjort det på origin noen ganger men steam brukern min holder jeg litt høyere en origin :p og kjøper kun spill på origin om de ikke er på steam ,

En venn av meg har vell snart 60 spill på steam som er kjøpt fra russland eller andre steder med region lock og han har ikke hørt noen ting fra steam, altså, alle spillene han har på steam har det vært region lock på så jeg regner med at steam ikke er så veldig strenge på det, tenkte kanskje noen andre her hadde andre erfaringer. Uansett så tjener steam penger for de selger jo ikke med tap uansett land selvom fortjenesten kanskje er mindre i russland og andre steder med region lock, for jeg trur ikke det er noe som er et veeeeldig stort problem for steam/valve enda.

Lenke til kommentar

Jeg var bombesikker på at Unity kom i dag, men har antakeligvis blandet med nord-amerikansk release dato. Det er i dag jeg har fri - og i dag jeg har mulighet til å gi spillet en skikkelig omgang på en stund, dermed ble det kjøpt. Skuffelsen var jo slående når jeg nå ser at det ikke unlockes ennå..

Tenker å prøve VPN for å laste ned det siste av filer for så å hoppe ut av Steam i offline-modus.

Lenke til kommentar

Fikk vondt inni meg av å se alle micro transactions de har bygget inn i spillet...du må faen meg kjøpe "credits" for å kunne unlocke ting med lockpicks fordi du går tom for en ressurs som regenerer sakte over tid..og den dyreste "microen" er på $100.

Og må laste ned noen companion apps også utenfor spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk vondt inni meg av å se alle micro transactions de har bygget inn i spillet...du må faen meg kjøpe "credits" for å kunne unlocke ting med lockpicks fordi du går tom for en ressurs som regenerer sakte over tid..og den dyreste "microen" er på $100.

Og må laste ned noen companion apps også utenfor spillet.

Ehm trur du har sett på dette feil, Lockpicks får du i bøtter og spann av og loote fiender, og det er ingen ting i spillet du MÅ kjøpe for og få, du kan fint unlocke ting uten og bruke penger. Eneste jeg kjøpte var premium versjonen av den Appen du kan velge og bruke siden jeg syntes den var veldig artig og fikle med og den koster bare 15 kroner.

Jeg har spilt i 10-15 timer og ikke lagt merke til noe plagsomme greier med spillet bortsett fra det "Club" greiene som "tvinger" deg til og spille co-op for og få unlocka ting, For meg er det plagsomt for jeg har ingen irl venner som liker AC unity og klønete og drive en Club/guild med random folk i dette spillet :p Bortsett fra det så syntes jeg spille er veldig bra, 9/10 folk klager og griner over alt mulig rart, selv merker jeg ingen problemer bortsett fra at jeg har falt gjennom mappet 2-3 ganger og død :p

Det er foresten litt klønete, Du har Appen som du kan bruke for og unlocke ting i spillet men du har også en annen sak som du må bruke for og unlocke noe annet igjen, Det er 4 forskjellige kister i spillet,

Hvite: Kan du åpne og få penger

Rød: Må du bruke lockpick og du får mye penger

Blå: Må du bruke appen og ta "oppdrag" i appen for og unlocke men det står ikke hvem oppdrag og hva du for eks mangler før du kan åpne den

Gul: Det er noe community greier du må gjøre og noe challenge drit fra en nettside. skjønner ikke helt dette.

Mangel på innhold er det slettes ikke men det er også veldig klønete og skjønne hvordan man bruker alt dette :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...