Gå til innhold

Teoretisk fysikk - UiB

ZerothLaw

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke toårig masterutdanning til neste høst, og lurer med det på om noen her har erfaring fra studiet "Teoretisk fysikk og energifysikk" ved Universitetet i Bergen. Jeg er per nå hovedsakelig interessert i å vite om jeg er kvalifisert, og universitetet selv kan ikke gi et klart svar på det. De beskriver følgende under opptakskrav:

"Bachelorgrad i fysikk. Studentar med bachelorgrad i andre realfags- og ingeniørdisiplinar kan bli tatt opp dersom studenten si fysikkbakgrunn vert vurdert som tilstrekkeleg for masterprosjektet."

Jeg er til våren ferdig utdannet maskiningeniør, med blant annet fagene termodynamikk, fluidmekanikk, dynamikk, materiallære, statikk og elektro - i tillegg til matematikk 1, 2 og 3. Er det noen som har noe erfaring med opptak til dette studiet eller lignende på bakgrunn av bachelorgrad i ingeniørdisipliner, eller eventuelt annen relevant kjennskap i forhold til den problemstillingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med instituttet og hør med dem, det er tross alt de som bestemmer..

Det var selvsagt min første tanke også, og er dermed allerede gjort. :) Jeg poster her fordi de ikke kan gi et spesifikt svar på om jeg er kvalifisert eller ikke. Vil bare høre om noen har erfaringer fra dette eller liknende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det eneste jeg vet er at UiO har hatt et lignende tilbud til studenter fra HiOA som er maskiningeniører, men det innebærer at de tar ekstra fag innen matematikk og mekanikk for å møte opptakskravene.

Så det er nok mulig, men jeg vil tippe at du må ta noen ekstra fag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...