Gå til innhold

Må regjeringen gå av før valget? Det borgerlige samarbeidet i ferd med å ryke?

Anbefalte innlegg

Ja selvfølgelig. Dersom noen på venstresiden hadde kommet med en så urimelig assosiasjon (f.eks si at FrP må ta sitt ansvar for terrorangrepet 22. juli) så hadde det blitt ramaskrik. Men når FrP er like urimelige "burde man tåle å høre såpass" og "skaper storm i et vannglass".

Dobbeltmoralen lenge leve, sirkus Sandberg ruller videre

Dobbeltmoralen er vel i særdeles godt hold på begge sider av det (svært snevre) politiske spektrum i Norge, for ikke å glemme "sentrum" også.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt problemer med å koble hvem som er ansvarlig for terrorhandlinger til temaet om det borgerlige samarbeidet er i ferd med å ryke. Kanskje greit med en annen tråd på det.

Angående Sandberg, så har jeg problemer med å forstå taktikken hans. Kanskje er det ingen taktikk, og det er i så fall mye verre, for da burde man ikke være politiker. Nå er det mer enn nok man kan kritisere KrF for, men det er da for pokker ikke tidspunktet for det når man sitter i samarbeid. Det er jammen ikke rart at Jonas og AP suser opp på målingene når det er dette rotet velgerne presenteres for på borgerlig side.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Taktikk? Var det taktikk av Sandberg å rave opp halvfull på talerstolen i Stortingssalen også? Hvis man skal være taktisk gjør man til enhver tid det motsatte av hva Sandberg gjør

Lenke til kommentar

Jeg har stemt Venstre ved alle valg, men de har slitt med dårlig lederskap lenge. For de som ikke bruker mye tid på å sette seg inn i politiske programmer fremstår Venstre som et parti som bare er opptatt av at det skal bli mest mulig miljøavgifter og asylinnvandrere, og det er ikke akkurat populær politikk. I tillegg har man fått en rekke snuoperasjoner i det siste som får partiet til å fremstå som uforutsigbart når det kommer til om det faktisk er villig til å gjennomføre sin egne vedtatte politikk når muligheten kommer. Jeg har forsøkt å formidle dette til venstreledere på lokalnivå, men får vanligvis standardsvarene om at "miljø og menneskerettigheter er viktige" og at "partiet må være dynamisk nok til å endre standpunkt i møte med ny informasjon". Det kan virke som om venstrefolk er blitt så vant til å ligge på sperregrensen at de fornøyd med en oppslutning på rundt 5%, for det er liten vilje til å prøve noe annerledes for å se om det kan øke oppslutningen. Jeg mener Venstre lett kan klatre opp mot 10% kun ved å endre retorikken og partiets ansikt utad. En ting er hvertfall sikkert; det de gjør virker ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...