Gå til innhold

Støydemping og vifter

Anbefalte innlegg

Jeg har et Chieftec Dragon DX-01BLD kabinett med Chieftec 340W PSU. Vurderer å sette inn et par ekstra vifter i tillegg til den som allerede sitter i døra. Det jeg lurer på er:

1. Er det noe problem å bytte ut vifta i døra med en ny?

2. Kan noen anbefale noen stillegående 80mm vifter?

3. Har støydempende matter noen effekt?

Er takknemlig for svar

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes faktisk en stillere vifte...

Denne heter Sunon KD1208PTS3-6 (p/n: oc)

Disse er 80mm vifter uten rpm-signal men det finnes sikkert en bror med rpm-signal.

Viftene er bare på 14cfm så de puster svakt, ikke blåser.

Jeg bruker fire slike i maskinen min. 2 bak, 1 forran og 1 på grafikk-kortet. De er ikke hørbare!

Og, ja Jeg sa grafikk-kortet. Jeg har "utviklet" en metode for å montere en 80mm vifte på grafikk-kortet mitt uten å miste noen PCI kortplasser. Stille og behagelig :grin:

KreAture

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 01:41, KreAture skrev:

Disse er 80mm vifter uten rpm-signal men det finnes sikkert en bror med rpm-signal.

Jeg bruker fire slike i maskinen min. 2 bak, 1 forran og 1 på grafikk-kortet. De er ikke hørbare!

Og, ja Jeg sa grafikk-kortet. Jeg har "utviklet" en metode for å montere en 80mm vifte på grafikk-kortet mitt uten å miste noen PCI kortplasser. Stille og behagelig
:grin:

KreAture

Har du noen bilder av dette?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 21:19, venomzorg skrev:

jeg har en haug av vifter liggenes, stillegående og andre, jeg har også en varmeregulator jeg skal selge, en slik som setter ned fart på vifter når det ikke trengs! send meg en mail hvis noe er intressant.

mvh ~VeNoM

Hvilken varmeregulator er det du har? Og hvor blir de solgt? (kunne kjøpt din men kjøper ikke med det første)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:

Den 2002-02-21 01:41, KreAture skrev:

Og, ja Jeg sa grafikk-kortet. Jeg har "utviklet" en metode for å montere en 80mm vifte på grafikk-kortet mitt uten å miste noen PCI kortplasser. Stille og behagelig

KreAture

Spørsmål til KreAture:

1) Er KD1208PTS3-6 den stilleste viften du kjenner? (den har ingen storebror som jeg kan finne på nett)

2) Vet du hvor kan man kjøpe den i Norge?

3) Hvordan monterer du 80mm vifte på GPU (jeg har ATI all in wonder 8500 DV)?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 10:26, LittOmAlt skrev:

Quote:

Den 2002-02-21 01:41, KreAture skrev:

KreAture

Spørsmål til KreAture:

1) Er KD1208PTS3-6 den stilleste viften du kjenner? (den har ingen storebror som jeg kan finne på nett)

2) Vet du hvor kan man kjøpe den i Norge?

3) Hvordan monterer du 80mm vifte på GPU (jeg har ATI all in wonder 8500 DV)?

Takker på forhånd!

Han har vel motert det ved siden av korte. vifta er mot hovedkortet. Hvem trenger 6 PCI porter da? Den som er med siden av AGP er vel på de fleste hovedkort del IRQ med skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hei

jeg satte nettopp inn et par papst 12dbvifter. og jeg kan si at støyen senket seg ganske så mye....har en taisolribbe, med standard vifte på, har tenkt å modde den. Uansett per dags dato så har jeg en mer behagelig lyd (fortsatt litt for høyt).....og taisolvifta bråket oxo mindre siden kabinetttemp synka.

så jeg anbefaler Papst NGL8412 viftene.....de gikk greit selv med en som har rimelig begrenset erfaring med sånne ting....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...