Huffe Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Meg og fruen venter en liten en om kort tid. Det jeg lurer på er om poden MÅ meldes inn i et et trossamfunn etter fødsel. Jeg ser helst til at han står utenom og heller melder seg inn selv etter eget forgodtbefinnende senere. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Det jeg lurer på er om poden MÅ meldes inn i et et trossamfunn etter fødsel. Religion er (heldigvis) ikke tvang i Norge, så svaret er nei. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Nyfødte barn blir automatisk meldt inn i Den Norske Kirken hvis en av eller begge foreldrene er medlem. Foreldrene blir ikke informert om dette. For å svare på spørsmålet ditt mer konkret: Barnet MÅ ikke være del av et trossamfunn. Likevel får barnet automatisk tilhørighet til Kirken ved fødsel. For at barnet skal kunne meldes ut, må begge foreldrene være enige. Hvis barnet ikke er døpt frem til det er 18 år (tror jeg), så skal det visstnok miste medlemskapet sitt. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 Jeg forstår, takk. Verken jeg eller fruen er medlem av kirken så da trenger vi heldigvis ikke gjøre noe aktivt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Ville uansett sjekket en stund etter barnets fødsel om de har lurt barnet inn i sine medlemslister. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg forstår, takk. Verken jeg eller fruen er medlem av kirken så da trenger vi heldigvis ikke gjøre noe aktivt. Har dere dobbeltsjekket dette? Kirken melder inn folk etter eget forgodbefinnende, og jeg har selv vært "utmeldt" før jeg plutselig var innmeldt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå