V. Haugen Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Derfor kan Rosetta-prosjektet bli vår tids månelanding.På onsdag skal vi lande på en komet 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Blir spennende å følge med på. Varmer opp med Kerbal Space Program: http://imgur.com/gallery/ZxPbI 4 Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Blir neppe på høyde med månelandingen. Går nok huse forbi folk flest. En bemannet landing på Mars blir nok det eneste som kan leve opp til månelandingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Det er forøvrig mer om dette på Norsk romsenter. Rosetta selfie, 16km fra 67P. Endret 10. november 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Blir neppe på høyde med månelandingen. Går nok huse forbi folk flest. En bemannet landing på Mars blir nok det eneste som kan leve opp til månelandingen. Spiller svært liten rolle om "folk flest" synes noe som helst om dette. Teknologisk, og mest sannsynlig vitenskapelig, så er dette så høyt over en månelanding at det ikke en gang er noe vits i å diskutere (grunnlaget, at månen kjenner vi godt - se i almanakken.. en komet/asteroide... vel det er på en helt annen planet (no pun intended). HOWEVER: Siden vitenskapen har beveget seg såpass langt vekk fra det "folk flest" forstår, så er det et virkelig reelt tema om vitenskapen klarer å kommunisere det de faktisk driver med. Skummer man gjennom "vitenskapssider" på nettet så er vel spørsmålet hvem de prøver å kommunisere med; ikke er det dumt nok til at alle kan forstå, ikke er det omfattende nok til at vitenskapen blir ivaretatt. Det som skjer er ekstremt urovekkende på så mange punkter: Politikk har absolutt ingen måte å henge med på, selv om de fleste politikere i dag er "fagpolitikere" så skjønner de like lite av det vitenskapen pr i dag prøver å fortelle oss, og jeg kan ikke se at det fins noen måter at de kan lukke denne forskjellen. Det er vel noe av grunnen til at "konservative" politikere fortsatt blir hørt. (Mitt notis: Jeg mener på ingen måte venstre/høyre som i liberal/konservativ. Jeg ser ingen grunn til at vi skal opprettholde en mange hundre(tusen) år gammel tradisjon politisk slik vi gjør i dag, da det ikke en gang gjenspeiler våre personlige synspunkter, hverken politisk eller filosofisk). Konservativ menes da som ordet faktisk betyr, ingen politiske meninger lagt til ordet. Kanskje "skeptisk" hadde vært den rette bruken, men det ser vel ut som at dette ordet har blitt "kuppet" av den "andre siden". Og forøvrig liker jeg navnet til misjonen Edit: Og lykke til med operasjonen, om det fungerer så har ESA gjort noe helt spesielt, og noe som fungerer svært godt i forhold til å få peng til andre, lignende operasjoner, som f.eks. NASA som vil fange inn en asteroide i månens gravitasjonfelt. Edit 2: varmer også opp med Kerbal!! Endret 11. november 2014 av rosetta stoned 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg