Darkbill Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hei. Er nysgjerrig på hva konsekvensene er av å kjøre med personer i campingvogn dersom dette eventuelt skulle bli oppdaget. Da snakker jeg om rent juridiske konsekvenser, konsevkensene ved eventuelt uhell osv. skjønner jeg nok selv. Har ikke tenkt å frakte personer i campingvogn, men prøvde å finne ut men fant ikke noe svar så spør her Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Usikrede passasjerer er definitivt en ting noen vil straffes for. jeg tipper det fort kan føre til førerkortbeslag etter §3. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 Hm tenkte meg noe slikt. Kan heller ikke akkurat si at jeg ikke visste de var der. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 I enkle tilfeller med en person i overlast på bil så kan ein få eit forenkla forelegg pp 2000 kr. Men er det meir alvorlig ved enten fleire i overlast eller ekstra stor fare for personskade så vil straffa auke drastisk. I ein bil er ein i det minste beskytta av sjøve bilen, i campingvogn er det ingenting som absorberer støtet ved ein kræsj. Så skal du på campingtur med overlast så bør du definitivt heller ha ein ekstra passasjer i baksetet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå