Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Økonomistyring og investeringsanalyse (BI 2014)


Anbefalte innlegg

 

 

 

Noen som vet hva dette kurset ble kallt tidligere? Finner bare 3 eksamensoppgaver under denne kurskoden.

DST 9530 og 9535, men noen oppgaver er ikke like relevant

 

DST 9531 da?

 

Mener du da DST 95301? FInner ikke kurskoden DST 9531...

 

 

 

Ja. Synest flere av de oppgavene så relevante ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Synest flere av de oppgavene så relevante ut

 

DST 9530 og 95301 er samme kurskode... :)

Og ja de fleste oppgaver er relevante, men ifølge kursansvarlig er ikke alt like aktuelt.

Hva dette spesifikk kan være, har jeg ikke et godt svar på.

Endret av Direct
Lenke til kommentar

 

Ja. Synest flere av de oppgavene så relevante ut

 

DST 9530 og 95301 er samme kurskode... :)

Og ja de fleste oppgaver er relevante, men ifølge kursansvarlig er ikke alt like aktuelt.

Hva dette spesifikk kan være, har jeg ikke et godt svar på.

 

 

Kurset har blitt endret en del forhold til vektlegging av diverse emner, derfor kan noen av oppgavene gå litt over vårt pensum i emnene.

 

Derfor har vel kursansvarlig sagt at han ikke anbefaler oss å bruke alt for mye energi på de tidligere eksamenskodene, og heller forholde oss til de tre tidligere som har vært i vår kurskode og oppgaver som er på ITL (der har det også blitt lagt ut noen oppgavesett fra andre eksamenskoder). :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja. Synest flere av de oppgavene så relevante ut

 

DST 9530 og 95301 er samme kurskode... :)

Og ja de fleste oppgaver er relevante, men ifølge kursansvarlig er ikke alt like aktuelt.

Hva dette spesifikk kan være, har jeg ikke et godt svar på.

 

 

Kurset har blitt endret en del forhold til vektlegging av diverse emner, derfor kan noen av oppgavene gå litt over vårt pensum i emnene.

 

Derfor har vel kursansvarlig sagt at han ikke anbefaler oss å bruke alt for mye energi på de tidligere eksamenskodene, og heller forholde oss til de tre tidligere som har vært i vår kurskode og oppgaver som er på ITL (der har det også blitt lagt ut noen oppgavesett fra andre eksamenskoder). :)

 

Godt beskrevet :)

Lenke til kommentar

 

 

Eksamen høst 2012, oppgave 3c.

Skjønner ikke hvordan de kommer frem i sensorveileding at hypotese 1 og 2 er feil i 30% av brukstilfellene og at hypotese 3 er feil i 40% av tilfellene. Er det noen som kan forklare dette?

Kan ikke si det 100%, men vil tro dette blir feil da det for meg virker som testen gir feil resultat med 40% sannsynlighet for hypotese 1, 30% for hypotese 2 og 20% for hypotese 3.

 

Noen som er enig/uenig?

 

Enig, jeg kom også frem til de prosentsatsene, men ble litt usikker når jeg så sensorveiledningen.

 

Kunne dere vise utregningen? hvordan kommer dere frem til hypotese 1 = 30%

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått øvd på dette faget i det hele tatt, og har ikke lyst å dette ned fra å ha B i snitt, så kjenner jeg er litt stressa mot dette faget..

 

Er jo så sinnsykt mye filer, hva er relevant og ha med seg?

https://www.dropbox.com/sh/4lwkqduosjv0kks/AAADLFmn2OhciK9X4pBuMpzxa?dl=0

Det var skrekkelig mange filer du hadde, tror ikke vi har fått utdelt alt det der i Trondheim...

Men hva som er relevant og hva som ikke er relevant er jo umulig å si basert på at ALT er pensum. Jeg blir å basere meg på å ha med det som er mest relatert til teorispørsmål + eksamensoppgaven. Med andre ord så er vel insentiver og lean mest aktuelt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke fått øvd på dette faget i det hele tatt, og har ikke lyst å dette ned fra å ha B i snitt, så kjenner jeg er litt stressa mot dette faget..

 

Er jo så sinnsykt mye filer, hva er relevant og ha med seg?

https://www.dropbox.com/sh/4lwkqduosjv0kks/AAADLFmn2OhciK9X4pBuMpzxa?dl=0

Det var skrekkelig mange filer du hadde, tror ikke vi har fått utdelt alt det der i Trondheim...

Men hva som er relevant og hva som ikke er relevant er jo umulig å si basert på at ALT er pensum. Jeg blir å basere meg på å ha med det som er mest relatert til teorispørsmål + eksamensoppgaven. Med andre ord så er vel insentiver og lean mest aktuelt.

 

Har du kanskje mulighet å linke deres pensum (om du har Dropbox)?

Hadde vært moro og kryss-sjekket, det virker som om det er mye unødvendig stoff i alle filene vi har fått hvertfall..

 

Tenker å printe ut alt kjernepensum, og lage en forside til hva det inneholder og en innholdsfortegnelse, så er det enkelt å slå opp. Og eksamensoppgaver, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke fått øvd på dette faget i det hele tatt, og har ikke lyst å dette ned fra å ha B i snitt, så kjenner jeg er litt stressa mot dette faget..

 

Er jo så sinnsykt mye filer, hva er relevant og ha med seg?

https://www.dropbox.com/sh/4lwkqduosjv0kks/AAADLFmn2OhciK9X4pBuMpzxa?dl=0

Det var skrekkelig mange filer du hadde, tror ikke vi har fått utdelt alt det der i Trondheim...

Men hva som er relevant og hva som ikke er relevant er jo umulig å si basert på at ALT er pensum. Jeg blir å basere meg på å ha med det som er mest relatert til teorispørsmål + eksamensoppgaven. Med andre ord så er vel insentiver og lean mest aktuelt.

 

Har du kanskje mulighet å linke deres pensum (om du har Dropbox)?

Hadde vært moro og kryss-sjekket, det virker som om det er mye unødvendig stoff i alle filene vi har fått hvertfall..

 

Tenker å printe ut alt kjernepensum, og lage en forside til hva det inneholder og en innholdsfortegnelse, så er det enkelt å slå opp. Og eksamensoppgaver, selvfølgelig.

 

Har dessverre ikke dropbox, og mye av stoffet har vi fått printet ut av foreleser, og dermed har jeg det ikke i filformat.

Endret av Direct
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Noen som har peiling på oppgave 2 (eksamen 2015) og oppgave 5(eksamen 2014)? 

 

 

Desverre. Ser den har blitt spurt om tidligere også. Veldig rart de ikke gir ut skikkelige løsningsforslag til alle oppgavene. 

 

Hvordan leser du til eksamen, noen spesielle temaer du vektlegger mer? Føler eksamensoppgavene er i en helt annen verden og mye vanskeligere enn oppgavene vi har jobbet med i forelesninger! 

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Mulig å få litt liv i denne tråden igjen? Skjønner ikke hvordan de kommer frem til risikojustert sannsynlighet. Ender til slutt opp med en likning som er: (0,25*10 + p2*12 + å3*9,2)/1,04 = 9,87 ---> p2+p3 = 0,75 og "Dette gir p2 lik 0,31 og p3 lik 0,44". Hvordan kommer de frem til dette basert på 2 ukjente? Utrolig dårlig forklart i løsningsforslaget. Igjen i neste oppgave får jeg: 3,25*p1 + 4,65*(1-p1) = 4,16 "Dette gir p1 lik 0,35 og p2 lik 0,65." Noen som har noen forklaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...