spetter Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Slettet. Endret 20. mars 2016 av spetter Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hva skal du streame mot? Da med tanke på om transkoding virkelig er nødvendig. Transkoding blir mer aktuelt hvis det som skal spille av ikke støtter formatet/oppløsning e.l. Hvis du kan spille av via SMB-shares er det gjerne det beste - slippe transkoding og kan få en NAS som er lagt rimeligere som ikke ellers vil ligge noe bak i ytelse for de flestes bruk. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 (endret) ok. skal sjekke enhetene som var tiltenkt tilkoblet mot. Om slipper transkoding støtte for å kunne spille av hadde det vært det beste og blir da fler alternativer å velge mellom. Blir eventuelt via mobil og TV i tillegg til pc/laptop.. mobilen vet jeg støtter formatene. usikker på TV (men, det skal jeg nok klare å få til via smb shares via en eller annen enhet koblet til tv) Tar gjerne imot forslag på nas forslag 6-8 disk nas som jeg kan bruke til å streame via SMB shares. Endret 10. november 2014 av spetter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Om du skal opp på 6-8 disk NAS så tror jeg du skal snekkre noe selv og slenge FreeNAS på en PC. Ellers blir det dyrt og du kan ikke si å få samme datasikkerhet heller (FreeNAS sørger for at dataene ikke forandrer seg over tid, noe NAS bokser ikke gjør) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Slettet. Endret 20. mars 2016 av spetter Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Personlig synes jeg 8k er ALT for dyrt for i forhold til hva du får, spesielt når dette ikke inkluderer disker. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 (endret) slettet Endret 20. mars 2016 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå