Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår i ganen og på penis?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Merket forrige fredag/lørdag at jeg klødde veldig på penis og uten nødvendigvis noe sammenheng hadde jeg en merkelig følelse i ganen. Litt som når man har spist en litt for varm pizza og brent seg litt i ganen.

Kløingen på penis var noe jeg kunne kjenne igjen fra i sommer, da jeg hadde en liknende kløe. Jeg endte da opp med å få en blå "ring" rundt forhuden og kløen ga seg. Etter en stund ble denne blå/lilla ringen rundt forhuden til åpene sår, som gjorde ganske vondt. I sommer dro jeg ikke til legen og sjekket hva det kunne være for noe. Det gikk over etter 1 uken tid +/- et par dager.

Men når jeg kjente samme kløingen startet på lørdag ble jeg ganske nervøs. Det oppførte seg akkurat som forrige gang.
Starter med kløe
Så litt hoven
Så blir forhuden blå
Også blir det sår på både forhuden og glansen.
Dette i løpet av et par dager.

Men til forskjell fra forrige gang fikk jeg også blå/lilla sår i ganen, som ikke så bra ut. *Se bilde*

Jeg dro til legen på tirsdagen, han sa helt ærlig at han ikke hadde sett noe liknende før. Tok alt av prøver for alle kjønnssykdommer. Husker ikke navnet på alle, men det var 3 Q-tips liknende greier ned i urinrøret og blodprøver, i tillegg tok han prøver av selve sårene i halsen og på penis. Før jeg dro sa han at jeg måtte komme tilbake på fredag, hvis det ikke var blitt noe bedre.

Onsdagen etter jeg hadde vært hos legen, var sårene i ganen så vonde at jeg klarte ikke spise annet en knust banan. Jeg gjorde det frem til fredag, så dro jeg inn til legen igjen. Da hadde han fått svar på alle prøvene og de var alle negative, flott og fint det! men hva er det da jeg har i kjeften og på penis? Det visste ikke legen heller, så han sendte meg til sykehuset så de kunne se på det på smitteavdeling.

Der fikk jeg etter en liten stund snakke med legen, som tok en titt og skjønte like lite som fastlegen min gjorde. Jeg tok noen flere blodprøver, urinprøve og tempen. Men det ga han ikke noe svar det heller. Legen på sykehuset tok kontakt med en annen lege som også ville ta en titt, han var også veldig usikker når han fikk se dette.

Nå er det altså 1 fastlege og 2 leger fra sykehuset som har sett på dette, men ingen av dem kan si hva dette er for noe!

Kvelden på sykehuset ender med at jeg får en resept(på et ikke reseptbelagt) produkt mot fotsopp, for han siste legen trodde kanskje det kunne være det, så de lurte på om jeg ikke bare kunne prøve det 1,5 uke.

De kunne ikke forklare sårene i ganen, det kalte de et Bi-funn...
Veldig irriterende da det var det som egentlig var det jævligste der og da, var ganske lei banan kan du si!

I helgen( 1 uke etter første symptom) har jeg endelig klar å få i meg noe annet en banan. Sårene i ganen og på penis er på bedringens vei, så det er bra! Men har dukket opp et ganske aggressivt munnsår under overleppa, legger ved et bilde av det også.

Men jeg vet jo fortsatt ikke hva dette er for noe, jeg hadde noe liknende i sommer og fikk det igjen nå, så sjansen for at det kommer igjen er jo der!
Så jeg har jo et stort ønske om å finne ut hva dette er for noe!

Hvis noen vet noe, så er jeg evig takknemlig for svar!
legger ved noen bilder av ganen, men dropper penis bildene ;) hehe!
Men husk alle prøver for kjønnssykdommer var NEGATIVE!

Jeg er en mann på 23 år
Hetro
Ikke veldig seksuelt aktiv.

Anonymous poster hash: 91c18...2eb

Anonymous poster hash: 91c18...2eb

Anonymous poster hash: bcede...b14

Anonymous poster hash: b7f57...a9c

post-226106-0-38687000-1415576468_thumb.jpg

post-226106-0-18899900-1415576475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bildet vet jeg ikke hva er. Andre bildet ser ut som trøske/munnskold (en slags sopp som huden har reagert på). Kan være forferdelig vondt. Normalt, men kan også skyldes sykdommer som AIDS og Lupus (ikke bekymre deg om du er frisk).

Trøske kan behandles med klorhexidin-gel. Hjelper ikke det kan du bruke kortisonsalve for bruk i munnen (Volon A). Kortisonen bruker for meg å gjøre sånn at smertene er betydelig dempet etter en dags bruk (ta den gjerne på om kvelden, så blir det bedre neste morgen).

Kanskje du skulle ta blodprøver av ting som er viktige for immunforsvaret, som sink og kobber.

Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens!

Det munnsåret på leppa er ikke noe stort problem assa, men takk for gode tips angående det. Pleier å ha noen innimellom, så greit å ha noe salve liggende. men det har aldri vært så mange/mye som det er nå.

Tok bare med det bilde i tilfelle det kan ha noe betydning.

Er testet for Herpes ja.

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens!

Det munnsåret på leppa er ikke noe stort problem assa, men takk for gode tips angående det. Pleier å ha noen innimellom, så greit å ha noe salve liggende. men det har aldri vært så mange/mye som det er nå.

Tok bare med det bilde i tilfelle det kan ha noe betydning.

Er testet for Herpes ja.

Munnskold, eller Munnsår som jeg kaller det, er noe av det verste som kan skje, fikk et sår i halsen kunne ikke spise på 1 uke, gikk ned i vekt,

Det er arvelig, eller kommer fra stress, bakterier i sår eller fra Tankrem, jepp tankrem,

Måter og forhindre dette, puss tennene hver dag, visst du biter deg i tunga eller andre plasser, så er det veldig sannsynelig at det kan komme , kjøp tankrem som ikke har såpe i seg, da det er fleste ganger såpen som skaper sårene fra bitt.

Ellers er det umulig og vite, teit vi lever i 2014 og folk vet ikke hva små ting som dette er.

Hold deg unna alt syrlig visst du starter og få sår, Juice , sitron, alt med høy PH verdi, så er det din egen feil.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Storøien: Det er sant, dettte er siste desperate forsøk. Det som er nå, er at sårene er på vei bort! Det er jo bra, men tror det blir vanskelig for en evt. ekspert å finne ut hva det er for noe da. Fastlegen var på ferie, så fikk ikke snakket med han om hva jeg burde gjøre videre. Det er ca et halvt år siden forrige utbrudd, så det blir spennende å se igjen om et halvt års tid. Håper ikke jeg sitter på date med drømmedama og kjenner det begynner å klø :hmm:

Realzi: Som sagt, det munnsåret er det minste problemet her. Men det er noe som er litt irriterende ellers i hverdagen, så takk for tips. :)

Lenke til kommentar

Er det ikke virus-sår da? Skjønner ikke at legene ikke klarte å finne det ut. Det såret i ganen er et virussår, det er vanlig at folk som er disponert for slikt får sånt når immunforsvaret er svekket. Det er viktig å få nok søvn, unngå stress. man er sef også utsatt dersom man har forkjølelse og feber.

Det på penis høres også ut som en virus-sykdom.

Du må nok regne med å få det igjen dersom det er virus.

Legen trodde det på penis var sopp, og så var det kanskje tilfeldig at du fikk virus-sår på ganen samtidig da. En soppinfeksjon svekker immunsystemet tror jeg, og da er det trolig at du får virussår i munn.

Lenke til kommentar

Er det ikke virus-sår da? Skjønner ikke at legene ikke klarte å finne det ut. Det såret i ganen er et virussår, det er vanlig at folk som er disponert for slikt får sånt når immunforsvaret er svekket. Det er viktig å få nok søvn, unngå stress. man er sef også utsatt dersom man har forkjølelse og feber.

Det på penis høres også ut som en virus-sykdom.

Du må nok regne med å få det igjen dersom det er virus.

Legen trodde det på penis var sopp, og så var det kanskje tilfeldig at du fikk virus-sår på ganen samtidig da. En soppinfeksjon svekker immunsystemet tror jeg, og da er det trolig at du får virussår i munn.

Det høres ut som en bedre forklaring, utifra det du sier så kan det se ut for meg at det er et virus som har slått ut i gane og på penis. Mulig det kan være sopp som har utløst det, noe jeg tviler sterkt på. da jeg ikke har noen grunn til å få sopp der nede. Har ikke trang forhud og er nøye med hygiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...