Konkurransekjøreren Steen Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 VW 1.9 tdi. Registerreim er ca 7 år gammel og 35 000 km. Intervall er 100 000 km/ 5 år. Hvor kritisk er det med å få skiftet registerreim? Er det mulig å få noe fornuftig ut av inspeksjon av reim, eller er den så gammel at en tilsynelatende fin reim kan ryke når som helst? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Snakk med merkeverksted. Slike ting forandres konstant. Siste jeg hørte var fast kilometerstand og ingen alder på skifte av denne. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Registerreimen på min Fiat hadde garanti på 3 år og 50 000 km om jeg husker rett. Den røk etter 40 000 km, og 3 år og 1 mnd. Kilometer er ikke alt. Ettersom årene går blir gummien dårligere og dårligere. 2 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Reima er to år på overtid og du er garantert et total-havari av motor hvis den ryker. Gummien tørker ut over tid og vil etterhvert sprekke opp. Til slutt ryker den. Det er samme prinsipp som med dekkene på bilen. Det hjelper ikke at de nesten ikke er brukt hvis de er 7 år gamle. Gummien mister elastisitet og dermed egenskaper over tid. Få reima skiftet. Konsekvensene av å la være er kun fatale for bilen din. 4 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hva med vannpumpe og strammehjul, må det også skiftes i slike scenario trådstarter skisserer, eller holder det å bare bytte reim? (scenario/bakgrunn, der bil ruller noen hundre mil hvert år og ikke "står å ruster") Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Vannpumpe byttes vel primært fordi det er ganske så lett å gjøre det når man først tar reima tenker jeg.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Eller fordi noen eldre vannpumper (på f.eks. BMW E36) har plast-impellere. Do not want, osv. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 VW 1.9 tdi. Registerreim er ca 7 år gammel og 35 000 km. Intervall er 100 000 km/ 5 år. Hvor kritisk er det med å få skiftet registerreim? Er det mulig å få noe fornuftig ut av inspeksjon av reim, eller er den så gammel at en tilsynelatende fin reim kan ryke når som helst? Du må ikke kjøre bilen. 5 år er absolutt maks levetid på den. Ikke så lenge siden en venn av meg kjøpte en bil og reima røyk på veien hjem. Det ble 32,000 kroner for å rette opp skaden. Du kan ikke bare bruke bilen til butikken før du bytte den. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hva med vannpumpe og strammehjul, må det også skiftes i slike scenario trådstarter skisserer, eller holder det å bare bytte reim? (scenario/bakgrunn, der bil ruller noen hundre mil hvert år og ikke "står å ruster") Alt må byttes, vannpumpe, alle strammehjul....hos meg byttet de nederste reimskive også. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Hva med vannpumpe og strammehjul, må det også skiftes i slike scenario trådstarter skisserer, eller holder det å bare bytte reim? (scenario/bakgrunn, der bil ruller noen hundre mil hvert år og ikke "står å ruster") Strammehjul/løpehjul er en del av jobben. De følger med i registerreim-settene. Er vannpumpen drevet av registeret, så byttes denne også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå