Rusher Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Tittelen kan kanskje være vanskelig og forstå. Men jeg kjører idag WS2012R2 på serveren, med Stablebit Drivepool til harddiskene. Jeg tenker å bytte til en Hypervisor løsning, i dette tilfelle ESXI. Men jeg ønsker ikke å røre de diskene der alt er lagret. er det mulig å få disse inn i VM'en, på lik linje som det jeg kjører idag? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Den desidert enkleste måten å flytte data/servere på er å kjøre en komplett server backup for så å restore den der du ønsker å ha den. Jeg brukte Veeam sist jeg flyttet DS/AD fra en server til en annen, fikk alt opp å gå uten noen store problemer. Nå er jeg ikke noen ekspert på ESXI, men bruker til dagelig Hyper-V og der kan man ivertfall legge til fysiske disker til en VM. Lenke til kommentar
process Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Tittelen kan kanskje være vanskelig og forstå. Men jeg kjører idag WS2012R2 på serveren, med Stablebit Drivepool til harddiskene. Jeg tenker å bytte til en Hypervisor løsning, i dette tilfelle ESXI. Men jeg ønsker ikke å røre de diskene der alt er lagret. er det mulig å få disse inn i VM'en, på lik linje som det jeg kjører idag? Du kan benytte PCI passthrough (VMDirectPath I/O) av USB kontrollere og/eller HDD kontrollere for å ekponere en HDD direkte til en VM (fungerer også med annen hardware). Forutsetningen er du må ha støttet hardware. Forøvrig kan ESXI være ganske sær på hardware i seg selv, men det er ikke alltid hardwaren må være listet i VMWare sin HCL for at det skal fungere. Endret 10. november 2014 av process Lenke til kommentar
weebl Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Du kan vel kanskje bruke raw disk mapping også?Jeg har i alle fall omgått det faktum at jeg ikke fikk til å kjøre to av mine disker i passthrough med dette. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 funker i workstation, google litt så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. november 2014 Forfatter Del Skrevet 12. november 2014 Skal prøve å knote litt med det i helgen Får prøve på den ene Microserveren før hjemmeserveren får det endelig resultatet. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Passthrough eller RDM (raw disk mapping) er nok eneste praktiske løsning for "hobbybruk". Av disse er RDM enklest å ta i bruk, du kjører en kommando for å lage "virtuelle" vmdk-filer som kun inneholder info om de fysiske diskene. Disse vmdk filene legger du så til guest på vanlig måte. Guest vil da se diskene som om du hadde "fysisk" koplet de til guest. Passthrough krever at et kontrollerkort (onboard kan fungere, kommer an på hvordan det er "wired") dedikeres til diskene som skal passthrough'es, og i tillegg støttet hw: cpu, chipset og bios/uefi med iommu (AMD-Vi/Intel Vt-d). Endret 17. november 2014 av HawP 1 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Enklaste er at du brukar ein "ghost" løysing (Kopi av diskane). Har gjort Passthrough på både hyper-v og ESXi, og med mindre du har eit kontroller kort er det ikkje ei opptimal løysing i ESXi. Du bør hugse backup, og då kan det vere nesten like enkelt å kjøyre nytt oppsett. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Støtter forslaget om RDM (Raw Device Mapping). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå