Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nvidia GTX 780 driveren kræsjer konstant

Anbefalte innlegg

Som jeg sa tidligere så kan en ustabil PSU være årsaken til problemene dine , flere av testene som du nå har kjørt krever ikke så mye "watt" som feks memtest og siden disse også er feilfrie er det trolig ikke noen problemer på hovedkort / cpu som forårsaker problemene dine.

Det du bør få gjort er å teste skjermkortene i en annen pc, funker de fint der har du nok en eller annen komponent som ødelegger for deg , statisk elektrisitet kan også være en årsak selv om det forekommer mindre i dag enn før ( bedre komponenter generelt sett).

En annen ting som jeg legger merke til er at det begynner å dukke opp feil nå etter en stund og det ved at du har brukt et skjermkort som trekker mindre strøm , det er tydelig at det er noe som ikke fungerer bra på pcen din.

Det kan selvsagt være greit å prøve en reinstall av Windows , men jeg bruker å forsikre meg først om at dette er nødvendig siden det kan by på mye fram og tilbake...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig testet skjermkort i en annen maskin. Fungerte fint i 5 minutter under spilling, også startet identiske problemer som på min maskin. Driverversjon dette skjedde på var *.75

Når symptomene først starter så slutter de ikke selv om jeg avslutter spill og annet som krever PSU.

Denne maskinen kjører normalt et GTX 770 Phantom og drives med psu fra Cooler master type GX 650. Minstekravet for et gtx780 er 500w så det skal være plenty med kraft i psu.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...