Labov Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har Telenor ADSL. Forleden fikk fruen det for seg at hun må ha egen maskin og den må da følgelig på nett. Etter det jeg kan forstå etter å lest litt på forumet her, så må jeg ha en router. Det er ikke nok med en switch. Nå har jeg kun ADSL modemet fra Telenor. Har jeg forstått dette riktig? Hadde vært fint om noen kunne gi et godt råd om en god løsning. Trenger kun en rimelig og enkel løsning som sørger for at to maskiner kommer på nett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det du trener er en router som støtter PPPoE Dette betyr at routeren kan ta seg av oppringingen som du nå må gjøre hver gang du skal på nett. På den måten så vil begge maskinene tro at de er i et nettverk som alltid er tilkoblet internett, og de vil ikke bry seg mer med det Lenke til kommentar
Labov Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Mange takk :-) Denne skulle vel fungere greit til mitt behov? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 En billigere, men mindre brukervennlig mulighet er at du investerer i en hub/switch som du kobler begge pcene på, deretter deler du internett tilkoblingen på den pc'en som har modemet installert, enten med windows internet connection sharing eller wingate el. som kan lastes ned fra nett. Personlig ville jeg foretrukket metoden beskrevet i post'en over, da metoden jeg forklarte her krever at delende pc må være på for at den andre skal ha tilgang. Men det er jo du som vet hvor skoen trykker Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Billigere? Det må da i såfall være snakk om noen få kroner... De kronene ville jeg definitivt ha brukt på en router. Saken stiller seg selvsagt annerledes om man allerede har en switch, men jeg mener fortsatt at en router er verdt pengene Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg stemmer også for ruter, siden begge pc'ene har tillgang uavhengig av hverandre. Men det aller billigste er vel en krysset tp kabel mellom maskinene. Du blir jo da avhengig av å ha den maskinen som har modemet tilkoblet på for at den andre skal ha tillgang, men prisen på denne løsningen er uslåelig(?) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du blir jo da avhengig av å ha den maskinen som har modemet tilkoblet på for at den andre skal ha tillgang, men prisen på denne løsningen er uslåelig(?) Joda, og så lenge du bruker ICS så står stabiliteten i forhold til prisen også.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå