Gå til innhold

Nikko NA-990 Forsterker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en platespiller som er koblet til en NAD 1000 forforsterker med aktive høyttalere. Jeg har nå muligheten til å få en Nikko NA-990 forsterker, og jeg har registrert at det er en phono inngang på den. Vil det si at jeg kan koble platespilleren direkte til den? Det jeg håper på er å slippe forforsterkeren og spare stua for litt elektronikk :)

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvordan du skal få regnestykket mer færre komponenter til å gå opp.

Nåværende løsning:

Platespiller

Forforsterker

Aktive høyttalere

Ønsket løsning:

Platespiller

Forsterker (enten som ren forsterker, og passive høyttalere, eller forforsterker og aktive høyttalere)

Høyttalere

Hvordan får du færre komponenter med dette regnestykket?

Lenke til kommentar

Dette er en forsterker fra tidlig på 80-tallet om jeg ikke tar helt feil, og jeg har heller ikke funnet mye informasjon på nettet.

Det jeg tenker er at når den har phono-inngang bør jeg slippe en forforsterker? Det jeg ønsker er å bli kvitt de aktive høyttalerene til fordel for passive. Dersom forsterkeren fra Nikko har innebygget forforsterker(?) slipper jeg et ekstra ledd.

For å presisere: jeg vil ha like mange komponenter som i dag, men færre enn om jeg skulle trenge både forforsterker óg forsterker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...