da Gauss Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har en ny maskin på jobb fra Dell, Precision 360; i875p brikkesett med p4 3.0GHz. Jeg vil gjerne tweake litt i bios, men der er det bare lov til å kikke, samt velge HyperThreading av eller på. Har versjon A02(dell) av bios nå. Hvordan kan man stille minne-timings, FSB osv på en slik maskin? Må jeg ha ny bios? Finnes det en kompatibel Intel-bios? Alle tips og råd mottas med stor takk! -Trond Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Mener å huske at jeg leste her på forumet at man ikke kan trikse no særlig i bios på dell maskiner. De er låst... Måtte vel kjøpe nytt hk stod det vel Lenke til kommentar
solaman Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Trur det er noko som går igjen hos alle dei store PC produsentane, Dell, IBM, Compaq, HP etc. Dei leverer meskinane med egenutvikla "spesial" BIOS der mulighetane forå endre innastillingar er minimal. Gjeld og ved oppgradering/bytte av komponentar. Du må då ofte holde deg til maskinleverandøren sine komponentar for å være sikker på at alt fungerer etterpå. Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Nettopp... Har lest de samme innleggene, men det må jo være en vei utenom! Hovedkortet har jo de samme brikkene som andre hovedkort, og det finnes helt sikkert en bios der uten som passer, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå