Gå til innhold

Vekterutdanning

FromValhalla

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har litt info ang. vekterutdanning og kursing? Hvordan foregår dette?

Jeg ser på securitas hjemmesider at det består av 3 kurs, trinn 1-2-3.

Dette virker jo å kunne gjennomføres på 3 uker og jeg tenker at dette kan ikke være det hele.

Er det prøver og oppgaveleveringer etter endt kurs, for hver del, og stilles det andre krav for å kunne bli vekter annet enn plettfri vandelsattest?

Kan noe av kursingen gjøres hjemmefra som E-utdanning, og er det muligheter for at NAV dekker en slik kursing i hvisse tilfeller? I tilfellet, hva skal til for at de dekker det, annet enn å ha en pent utseende? (ligger syltynt an der gitt...)

Hvordan er jobbmarkedet for vektere nå om dagen, og hvordan er lønna dems?

Mange spørsmål!

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er prøver etter hvert kurs. Å bestå er ikke noe problem. Du får uendelig antall forsøk.

2. NAV kan dekke dette. Om de velger å gjøre dette er en annen sak. Om arbeidsmarkedet der du bor ikke er presset skal det mye til.

3. E-utdanning for å bli vekter? Nei, det tviler jeg på.

4. Du er ikke garantert jobb etter endt kurs.

5. Er kurset bortkastet? Ja, egentlig. Grunnen til at kursene er åpne for alle, er fordi da slipper arbeidsgiver å betale for kursene selv. Da kan de plukke de som er desperat nok for arbeid etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Er det noen som har litt info ang. vekterutdanning og kursing? Hvordan foregår dette?

Jeg ser på securitas hjemmesider at det består av 3 kurs, trinn 1-2-3.

Dette virker jo å kunne gjennomføres på 3 uker og jeg tenker at dette kan ikke være det hele.

Er det prøver og oppgaveleveringer etter endt kurs, for hver del, og stilles det andre krav for å kunne bli vekter annet enn plettfri vandelsattest?

Kan noe av kursingen gjøres hjemmefra som E-utdanning, og er det muligheter for at NAV dekker en slik kursing i hvisse tilfeller? I tilfellet, hva skal til for at de dekker det, annet enn å ha en pent utseende? (ligger syltynt an der gitt...)

Hvordan er jobbmarkedet for vektere nå om dagen, og hvordan er lønna dems?

Mange spørsmål!

Tusen takk for hjelp!

Tok kurset i 2009,

Slik var det da:

trinn 1: 3 dager--> generelt historie+litt greie råd+førstehjelp --> bestått/ikke bestått prøve

trinn 2= praksis

trinn 3= utdypende--> har ikke tatt denne enda, men har er det en grundigere oppgaveløsning ala "fagbrev".

Minstelønn var da 135kr..

Minstelønn er nå 170kr timen+ helg(46kr timen aka etter 18 lørdag--> 06:00morning mandag), kveld: 26kr fra 21:00-06:00)

Har du vært i førstegangstjeneste får du 1års ansiennitet og starter på 173kr/t. Fagbrev gir vel 8-10kr ekstra i timen.

Jeg vet at NAV har hjulpet flere inn i vekteryrket, ta kontakt med nærmeste NAV kontor.

Ang jobb muligheter vet jeg ikke, men generelt er det her(bergen) gode muligheter. Men mye er deltid og etterhvert utvikles til 100%. Spesielt i "sesonger" kan man jobbe 100%+++++!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...