Mastiphal Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg planlegger å kjøpe meg nytt hovedkort, og har et problem som består i at jeg har 7 harddisker som alle er IDE/ATA. 4 av disse er koblet på en innebygget RAID-kontroller på hovedkortet (Abit). Nye hovedkort har derimot alle som en kun S-ATA baserte RAID-løsninger.. Finnes det overganger som gjør at jeg kan bruke mine gamle disker på denne, eller må jeg kjøpe ekstra RAID-kort (og dermed sløse bort en PCI-slot som jeg egentlig ikke har ledig)?? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei vet at det finnes egne konverterings kort for å koble ata enheter på s-ata bus har ikke noen erfaring men kanskje denne kontakten du får hos komplett funker http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=7&s=sr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ja, det finnst overganger som du setter bak i hver hd, abit leverer bla en sånn med sine hovedkort, ta kontakt med komplett mener de kan skaffe deg slike. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Men du er vel begrenset til to disker på de innebygde s-ata/raid kontrollerne? Skal du bruke alle sju diskene må du ha et eller annet i tillegg i så fall. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Max 3 har mulighet for 6 sata disker Lenke til kommentar
Mastiphal Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Høres ut som det beste alternativet er å kjøpe et RAID-kontroller kort. Siden hovedkortet jeg kjøper har innebygd nettverksadapter kan jeg jo kaste ut nettverkskortet, og dermed har jeg plass til RAID-kontroller. Går antageligvis for Asus P4C800. Er det et godt valg? (har kjørt AMD på mine 3 siste PC'er, men bytter nå til Intel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå