Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Julebord betalt for men dro ikke

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

At du slenger inn løgner om at du har fått refundert slike ting tidligere langt ut i diskusjone er like troverdig som flygende griser :roll::rofl:

Edit:

Sorry, flygende griser er faktisk mer troverdig!

Du føler ikke noe videre behov for å diskutere dette ettersom jeg henviste til vilkåret som du mente jeg 'løy' med?

Snodig tilnærming når du er så skråsikker og anklager folk for såpass smålige ting. Jeg har ingen problem med å innse at jeg har feil, det var bare at her har jeg erfart selv at jeg ikke har det.

Diskusjonsskikk og folkeskikk er vell ikke en viktigsak for deg uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du slenger inn løgner om at du har fått refundert slike ting tidligere langt ut i diskusjone er like troverdig som flygende griser :roll::rofl:

Edit:

Sorry, flygende griser er faktisk mer troverdig!

Du føler ikke noe videre behov for å diskutere dette ettersom jeg henviste til vilkåret som du mente jeg 'løy' med?

Snodig tilnærming når du er så skråsikker og anklager folk for såpass smålige ting. Jeg har ingen problem med å innse at jeg har feil, det var bare at her har jeg erfart selv at jeg ikke har det.

Diskusjonsskikk og folkeskikk er vell ikke en viktigsak for deg uansett.

Jeg lyger ihvertfall ikke for å argumentere for noe jeg tror er sant... er vel ikke folkeskikk det heller vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En REISEFORSIKRING gjelder når du er på en REISE, ikke når du frivillig ikke møter opp på et jævla julebord. Det kan vel ikke være vanskelig å fatte det.

Lenke til kommentar

Klart den gjør, reiseforsikringen gjelder også når du drar på butikken. Det kan vel ikke være så vanskelig å fatte når det er det som står i vilkårene?

2.1 Hvor forsikringen gjelder

Forsikringen gjelder for reiser/leieforhold i hele
verden. Den forsikrede reise/leieavtale må være
betalt av sikrede før utreisedato og må starte fra
bostedsadresse i Norge.

Forsikringen gjelder fra det tidspunktet premien er betalt for den tid som er avtalt og fremgår av forsikringsbeviset, regnet fra du forlater den bostedsadresse forsikringen er registrert på og til du er tilbake på samme adresse. Forsikringen må være gyldig før reisen starter.

Der har du det som er definert som en reise i fra forsikringsselskapet sin side, Fra du forlater din bolig til du reiser hjem. Dette inngår også i planlagte reiser, som tidligere henvist til.

Du sier også at en reiseforsikring ikke gjelder når du frivillig reiser/drar på ett julebord, gjelder reiseforsikringen kun under tvangsreiser også da eller?

For å få det dekket må du være dokumenterbart syk, siden du er den eneste som følger tråden antar jeg du er trådstarter. Dersom dine 400 kroner er nødvendig for deg idag så kan du få din kjære til å gå til legen, si hun har vært syk i perioden og frem til nå, få en sykmelding og kreve det refundert på reiseforsikringen.

Voila.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Ordet "reiseforsikring" er egentlig missvisende med tanke på hvor forsikringen dekker. Nå er det så klart forskjell på forsikringene, men en vanlig helårs reiseforsikring burde het "borte forsikring". For den gjelder uansett hvor du er hen (mer eller mindre) så lenge du ikke er på egen eiendom, på jobb etc.

Går man tur i skogen så gjelder den, er man på vei til jobb så gjelder den, skal man til butikken, så gjelder den.

Det vet jeg fordi min kone falt og slo seg ganske alvorlig i skogen for ca. 6mnd. siden og sliter ennå med skadene. Man får dekket alt av legeutgifter, transport (hvis nødvendig) og ellers alle utgifter som skulle oppstå som omhandler dette i forbindelse med skaden.

Dog dekker ikke reiseforsikringen materielle ting som blir ødelagt ved et evt. fall. Men det gjør ulykkesforsikringen.

Så "reiseforsikring" betyr ikke at man må befinne seg på en "reise" på den måten folk flest oppfatter det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jaja, om det er regissert av skolen/jobb så får man det hvertfall ikke tilbake fra "reiseforskringen". Tror og du må ha en rimelig heftig forsikring for å få noe igjen for og ikke møte opp på et julebord.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...