AfterGlow Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 I tillegg har de mange andre fiffige funksjonerDisse smarte lyspærene skal skremme bort innbruddstyver Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 kjøper heller de som kan skifte farge Lenke til kommentar
norgi Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 kjøper heller de som kan skifte farge Komme vel an på hva slaks funksjoner en er ute etter, har lite behov for å har knall blå hovedbelysning i huset. Hørtes jo nesten litt nyttig ut. Når jeg kom til Norge i 2005 hadde alle hushold full belysning 24/7/365, noe som sjokkerte meg litt. Da hadde dette vært ganske meningsløs, men i det siste som strømprisan har økt, har folk blitt mye flinkere å slå av lyset, her i område ihvertfall. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Inne har jeg skiftet alle pærer over til LED, så de står på 24/7. Med samtlige pærer påslått så trekker de under 100 watt, så tror ikke det akkurat har det største utslaget på strømregningen om jeg slår de av eller ikke. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Hvorfor trenger jeg noe som lærer ser lysvanene mine? Er jo ingen tyver som kartlegger mine vaner på forhånd. Holder jo at den har en sekvens som er litt troverdig. AtW 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Tilsvarende kan de også skru seg gradvis på slik at man slipper den brå overgangen.Men kan de slå seg på brått, så man slipper den gradvise overgangen? Moderne sparepærer bruker jo flere minutter på å slå seg helt på (og selv da er lyset for dårlig). 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg venter med å oppgradere mine LED-pærer i huset, til alt dette , samt farger, og LED (eller mer strømeffektivt per lysstyrke). Det er ikke nevnt i artikkel eller video om dette er LED, er det fordi det er en selvfølge, eller fordi det ikke er LED? Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Lyspærene lærer seg vår atferd, men hvem passer på lyspærene? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Betyr det at man må bruke mobilen for å slå av lyset ? ikke noe særlig hvis mobilnetet er nede, og hverfal ikke noe for de som ikke har smartmobil . noe å tenke på når det har vær snakk om at enkelte telefon os er dårlig på sikkerheten. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Det blir nok via WIFI heller enn mobilnettet hvis man bruker mobilen til dette og er i huset. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Ja, nei og ja. Og et tankekors og det som verre er enn et kors også, om man bare tenker lenge nok over saken. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) kjøper heller de som kan skifte farge Jeg har akkurat kjøpt lifx lys og liker veldig godt at man kan stille fargetemperaturen. Er ikke så farlig med rødt, grønt osv. men det å ha en litt høy fargetemperatur (som forvirrende nok er et "kaldere" lys) og sterkt lys litt utover til kl 19 hjelper med å ha en god døgnrytme nå på vinteren. En annen praktisk ting er at lfx har en API, så jeg har lagd et lite script som gradvis skrur på lyset før jeg skal stå opp, gjør det lettere å våkne. Så det å kunne justere litt på hvitfargen er en stor fordel. På den annen side er mobilen et mye dårligere grensesnitt enn lysbryteren i de fleste tilfeller. Selv med automatisering som de pærene i artikkelen tror jeg man må finne en kjappere måte å styre de på når man vil ha lys med en gang. Endret 9. november 2014 av fa2001 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 kjøper heller de som kan skifte farge Jeg har akkurat kjøpt lifx lys og liker veldig godt at man kan stille fargetemperaturen. Er ikke så farlig med rødt, grønt osv. men det å ha en litt høy fargetemperatur (som forvirrende nok er et "kaldere" lys) og sterkt lys litt utover til kl 19 hjelper med å ha en god døgnrytme nå på vinteren. En annen praktisk ting er at lfx har en API, så jeg har lagd et lite script som gradvis skrur på lyset før jeg skal stå opp, gjør det lettere å våkne. Så det å kunne justere litt på hvitfargen er en stor fordel. På den annen side er mobilen et mye dårligere grensesnitt enn lysbryteren i de fleste tilfeller. Selv med automatisering som de pærene i artikkelen tror jeg man må finne en kjappere måte å styre de på når man vil ha lys med en gang. lifx var det vel jeg var ute etter ja, Fremdeles litt dyrt, håper prisen blir lavere etterhvert Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Inne har jeg skiftet alle pærer over til LED, så de står på 24/7. Med samtlige pærer påslått så trekker de under 100 watt, så tror ikke det akkurat har det største utslaget på strømregningen om jeg slår de av eller ikke. Dette er neppe verdt kostnaden da lys ikke er særlig stor kostnad uansett. Og kan ikke brukes på lysrør, da må evt lampe byttes også. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Dette er neppe verdt kostnaden da lys ikke er særlig stor kostnad uansett.Led kan gi betydelig bedre lyskvalitet enn sparepærer, så vidt jeg vet. Skal ve likke mye til, da. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Inne har jeg skiftet alle pærer over til LED, så de står på 24/7. Med samtlige pærer påslått så trekker de under 100 watt, så tror ikke det akkurat har det største utslaget på strømregningen om jeg slår de av eller ikke. Dette er neppe verdt kostnaden da lys ikke er særlig stor kostnad uansett. Og kan ikke brukes på lysrør, da må evt lampe byttes også. Å bytte til LED mener du? Jeg gjorde det ikke pga strømregningen, men fordi de har lang levetid å produserer ekstremt lite varme som er et stort pluss sommerstid. Har dessuten gratis vedfyring her vinterstid, så litt strøm sparer jeg jo itillegg. 1 Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Tilsvarende kan de også skru seg gradvis på slik at man slipper den brå overgangen.Men kan de slå seg på brått, så man slipper den gradvise overgangen? Moderne sparepærer bruker jo flere minutter på å slå seg helt på (og selv da er lyset for dårlig). De fleste gode LED sparepærer har umiddelbar oppstart. Men er overrasket over hvor kort levetid mange LED pærer har. Produsenten oppgir ofte 20.000 timer driftstid, men i realiteten får en ofte bare 1000-2000 timer. Produsenten slipper som regel unna med det siden en ofte ikke tar vare på kvitteringer og husker hvilken pære som kommer fra hvilken kvittering da det tross alt er 'billig' forbruksmateriell. 2 Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Antar at disse pærene blir helst lansert for det amerikanske markedet. Har det noe å si iforhold til volt og å bruke disse pærene i Norge? 110 vs 230 v Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Produsenten oppgir ofte 20.000 timer driftstidOg så påstår de at 20 000 timer = 25 år, når det i realiteten er lik 2.28 år sammenhengende. Men de regner med 2 timer bruk om dagen eller noe. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Tilsvarende kan de også skru seg gradvis på slik at man slipper den brå overgangen.Men kan de slå seg på brått, så man slipper den gradvise overgangen? Moderne sparepærer bruker jo flere minutter på å slå seg helt på (og selv da er lyset for dårlig). Flere minutter er vel en stor overdrivelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå