J.P.Morgan Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Heisann! Spørsmålet jeg lurer på tror jeg skal være ganske enkelt å løse, men kan hende jeg forklarer det litt uklart. La oss si jeg har verdier i celler fra C11-E11. I kolonne H11 har jeg en formel hvor jeg subtraherer tallene i C11 til E11 i tillegg til at jeg multipliserer de med noe som står i D6. Jeg ønsker å fortsette med dette nedover i radene. Når jeg bruker funksjonen hvor jeg trykker på firkanten nederst til høyre i en celle og drar den nedover er følgende: Celle D6 endres til D7, og raden under går den på D8. Jeg vil ha det slik at celle D6 blir stående i formelen hele tiden, mens ved de andre så gjør formelen det som vanlig. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 I formelen så merker du teksten "D6" og så trykker du F4 på tastaturet. Da endres referansen til "$D$6" og den endres ikke når du "trekker" formelen nedover i Excel. Lenke til kommentar
J.P.Morgan Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Tusen takk geir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå