Bone Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Edit: Tidligere utrening av MSB Heisann! Legger ved et bilde, men lurer på om det er riktig utregnet. I følge fasiten er det riktig, men jeg vet ikke om det er riktig utregnet. Takk! Endret 18. november 2014 av Bone Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Det er riktig, det. 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Takk! Jeg måtte dele litt opp på slutten der, slik at jeg hadde tunga rett i munnen! Men, når vi skal se på denne oppgaven: U (x1x2) = (x1x2)^2 Og skal partiellderivere, flytter vi kun ned potensen og ganger ut først, så det blir U1: 2(x1x2), eller multipliserer vi først: (x1x2)(x1x2) og får: x1^2 × x2^2, videre: U1= 2x1×x2^2 ? Takk igjen, og jeg tror dette er det for en stund! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Du kan gjøre det på begge måter, men med første metode må du huske kjerneregelen, da blir resultatet det samme. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Hei, har et nytt spørsmål/problem. Skjønner ikke helt hvordan fasiten blir som den blir: Takk! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Off topic, er det der scanna inn? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Nope.. Bruker Samsung Galaxy NotePro 12.2 med stylus pen.. Alt på et sted, kjempefornøyd! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå