Gå til innhold

Problemer ved avspilling av divx

zTab

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker de nyeste driverne fra nvidia, forsvinner bildet fra divx-filene mine.. Uansett om jeg laster inn aldri så mange codecs... Det funker helt fint med eldre drivere, men da får jeg ofte feilmelding når jeg spiller angående "hardware agp acceleration"...

Noen som har noen gode råd?

Edit: Glemte å nevne at jeg har et GW ti4200 128mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å avinstallere codec-pakken du bruker og legg den inn på nytt igjen.

Kazaalite har en glimrende codec-pakke (klcodec204f.exe) med alt man trenger, den kommer også med uninstall og mulighet for delvis installering av codec'er.

Tips til bruk av pakken: Ikke kryss av for MP3, da mister du musikklyd på spill som microsoft har utgitt.

Lenke til kommentar

har hatt samme problem med mine to geforce kort, ti42 & mx46, men dette bare når jeg brukte tv-ut

Nedgraderte til noen andre drivere, som virket, men som ikke var optimale for 3dytelsen, heller ikke omegadriverene hjalp meg.

NB! avinstallering av nvidia driverne er ikke alene godt nok, ("by add/remove") du må skaffe et program som fjerner filene som ligger igjen, disse klusser med nye/enda gamlere filer,

eks. "NFR (Nasty File Remover) 0.7.1." <-- søk på google

også har jeg fått problemer med bildet på divx filmer etter å ha installert ac3 codec(s).

Lenke til kommentar

Nå fant jeg jo seff ut at det gjelder ALLE videofiler.. Til og med dvd'er.. Så hver gang jeg skal spille må jeg laste inn nye drivere, og når jeg skal se video må jeg slenge inn de gamle!

Tror jeg blir sprø snart... Somebody help me...! :grine:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...