el-asso Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg står på trappene til å kjøpe ny maskin og hadde tenkt meg et hovedkort med intel 875 eller 865 brikkesett. Nå som det viser seg at disse ikke vil ha støtte for Prescott, og jeg vil ha noe som er fremtidsrettet, blir spørsmålet om det er lurt å vente litt med å handle ?. Er Prescott i det hele tatt noe å satse på ? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Asus sine 865/875 har støtte for Prescott, samt Abit ICS-MAX3 (tror det var navnet). Har ikke link her og nå, men det står på produksiden til 865 kortet at new powerdesign supports Prescott. Burde holdet det. Telcontar Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Men så har det jo også tidligere blitt hevdet støtte for prescott fra flere produsenter som senere har måttet gå tilbake på dette. Jeg ville ventet til Prescott blir lansert. Det er først da du kan være sikker på hva som skjer fremover. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nå ville jeg ikke sett etter noe fremtidsrettet kjøp akkurat nå. PCI express er på vei og dette kommer til å gjøre alle dagens kort litt umoderende ganske snart. Kjøp noe som funker til den maskinen du vil ha NÅ - at du vil oppgradere på samme hovedkort et år fra idag er lite sannsynlig. Uansett, MAX3 og endel nye Asus kort skal vistnok kjøre Prescott. Edit: Leif Lenke til kommentar
Gega Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Faktiskt veldig enig med Dollar....Bare tull å være så fremtidsberettet at det koster skjorta....kjøp det som funker for deg i dag Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 min personlig mening er at det ikke er noe vits i å vente.det kommer jo nye ting heletiden uannsett.. Lenke til kommentar
Aleksander_den_store Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 hva er prescott? Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 hva er prescott? Den nye prosessortypen fra Intel Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nå ville jeg ikke sett etter noe fremtidsrettet kjøp akkurat nå. PCI express er på vei og dette kommer til å gjøre alle dagens kort litt umoderende ganske snart. Kjøp noe som funker til den maskinen du vil ha NÅ - at du vil oppgradere på samme hovedkort et år fra idag er lite sannsynlig. Uansett, MAX3 og endel nye Asus kort skal vistnok kjøre Prescott. Edit: Leif Mye enig i det du sier, men må få si at PCI express er noe at det latterligste tekno hypet jeg har hørt om på lenge... Hva så om det er like raskt som 16x agp begge veier? Grafikkort bruker jo så vidt AGP 4x og langt på nær AGP 8x PCI express er bare nok en unnskyldning til å dytte på oss "ny og bedre" teknologi så vi er nødt til å kjøpe det jaja min mening i allefall Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Skal man sitte på gjerdet og vente på noe nytt og fremtidsrettet så blir man nok sittende der. Her går utviklingen såpass fort at det meste er ut om et år og det som kan se ut som fremtidsrettet i dag er gammeldags om et år. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Nå ville jeg ikke sett etter noe fremtidsrettet kjøp akkurat nå. PCI express er på vei og dette kommer til å gjøre alle dagens kort litt umoderende ganske snart. Kjøp noe som funker til den maskinen du vil ha NÅ - at du vil oppgradere på samme hovedkort et år fra idag er lite sannsynlig. Uansett, MAX3 og endel nye Asus kort skal vistnok kjøre Prescott. Edit: Leif Mye enig i det du sier, men må få si at PCI express er noe at det latterligste tekno hypet jeg har hørt om på lenge... Hva så om det er like raskt som 16x agp begge veier? Grafikkort bruker jo så vidt AGP 4x og langt på nær AGP 8x PCI express er bare nok en unnskyldning til å dytte på oss "ny og bedre" teknologi så vi er nødt til å kjøpe det jaja min mening i allefall PCI Express går ikke bare på skjermkort. I dag er PCI akkurat som ISA ble en flaskehals. PCI express øker internbåndbredden til og mellom alle tilleggskort, det vil få ned latency og det har mye lavere "pin count" som gjør at PCI express hovedkort/tilleggskort kan bli mer kompakte og billigere. Kort sagt vil det gi oss bedre ytelse, lavere ressurs bruk, billigere hovedkort og billigere tilleggskort. For kompatiblitet så skal det nevnes at de fleste PCI express hovedkort i lang tid fremover vil bli utstyrt også med gammeldags PCI spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå