Gå til innhold

Stue DVD med DIVX XViD muligheter

Anbefalte innlegg

Det stemmer det med at man kan spille av filer fra nettverket, men det er ikke bare å sette i gang. Det krever litt innblikk i nettverk og den slags for å få det til. Har 4 kamerater som har xboxer som er chippet. De har ikke fått det til enda. Mulig de ikke har forsøkt så mye, men men. Jeg har ikke giddet å sette meg inn i det. Har ikke det problemet. Bruker bare PC'en tilkoblet TV og anlegg. Den står alltid på likevel så da er ikke det noe dilemma der.

Uansett så mener jeg likevel at Kiss DP-500 er et bedre allternaltiv. Da man slipper å gjøre noe for at det skal virke.

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chief: Jeg kan hjelpe vennene dine jeg. Tar 2 sekunder å fikse config filen slik at den kan bruke windows shares.

XBOX er en definitivt vinneren, hvis en har bruk for en "mediaplayer". Støynivået er ganske lavt hvis du har v1.1 og nyere.

Som jeg har nevnt tidligere, hvis Microsoft hadde fått med folkene bak "XBOX media player/center og solgt den som en mediaplayer, ville xbox sikkert blitt en større suksess en hva de har oppnådd med xbox som en spillkonsoll!

BTW, montering av chip trenger verken å være dyrt eller vanskelig. Jeg kjøpte min for kr 400 + 17 i porto, og den kunne enkelt skrus fast, uten å styre på med lodding/ledninger. En enkelt skrue...

Lenke til kommentar
Har selv både Lite On LVD 2001 og Philips dvd737. Må si at Philips er det desidert beste kjøpet for divx/xvid avspilling. Etter at jeg oppgraderte firmwaren så tar den absolutt alt jeg har foret den med (divx 3.11 Low og High motion, xvid, divx 4.xx og 5.xx.) Den har også en del bedre finesser når det gjelder spoling.

Øy, dette var saker. Så det du sier er at Pilipsen kan avspille xvid. Alle andre steder jeg har ltt er det oppført at den bare kan spille divX. Til og med i en minitest på en utenlandsk site trakk de fran ulempen ved at man ikke ville kunne spille xvid på denne.

Takk, valget ble brått lettere :D !

Lenke til kommentar
Chief: Jeg kan hjelpe vennene dine jeg. Tar 2 sekunder å fikse config filen slik at den kan bruke windows shares.

XBOX er en definitivt vinneren, hvis en har bruk for en "mediaplayer". Støynivået er ganske lavt hvis du har v1.1 og nyere.

Som jeg har nevnt tidligere, hvis Microsoft hadde fått med folkene bak "XBOX media player/center og solgt den som en mediaplayer, ville xbox sikkert blitt en større suksess en hva de har oppnådd med xbox som en spillkonsoll!

BTW, montering av chip trenger verken å være dyrt eller vanskelig. Jeg kjøpte min for kr 400 + 17 i porto, og den kunne enkelt skrus fast, uten å styre på med lodding/ledninger. En enkelt skrue...

Hvor kjøpte du den chipen? Kunne godt tenke med å unngå lodding.

Lenke til kommentar

At det ikke er SCART-utgang er ingen krise. Alt man trenger er en koblingsboks fra Clas (med innganger for S-Video + kompositt og lyd).

RGB over SCART er teoretisk sett bedre, men hvorvidt dette gir utslag i en opplevd forskjell kommer like gjerne an på selve utstyret og innstillingene. Noen tver liker gjerne S-Video bedre.

Edit: Noe er feil. Hvor pokker ble det av postingen jeg svarte på!

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøpte for en tid siden en dvd-spiller fra United som støtter divx 4.xx og høyre, og i tillegg xvid. Du får kjøpt den fra Clasohlson 1795,-!! Jeg er meget fornøyd med den; den spiller alle divx så det griner, og er ikke kresen på plater. Bra avspilling på dvd og det er dolby digital lyd. I sammen med surround anlegg opplever jeg det blir kjempebra lyd, til og med surround på vanlig divx med bare stereo sound på!

Varenummer: 32-8770 på Clas....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...