Gå til innhold

Stue DVD med DIVX XViD muligheter

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er riktig fora å spørre, men jeg antar at det sitter noen der ute som vet noe om dette, så jeg prøver meg:

Skal anskaffe en DVD-spiller (stand-alone) til stua, og ønsker en som kan spille av andre formater, som divx og xvid.

Ser at det er en fra Kiss og en ny en fra Philips (DVD 737), jeg er ikke sikker på om sistnevnte kan spille av xvid. Er det noen her som kan gi meg noen gode råd om hva jeg bør gå for - noe som tar hensyn til kvalitet, pris, kompatibilitet med ulike formater og mulighet for senere firmware oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kiss lager bra spillere som spiller av divx, xvid, svcd og så videre, den spiller også av alle versjonene av divx nå etter den siste firmware realeasen. jeg har en kiss DP-450 som funker bra til det, men den er ikke noe å satse på hvis du skal ha et hjemmekino anlegg, i tilegg har det jo i etter tid kommet ut DP-500 som har radio og et nettverkskort sånn at du kan spille filmene av fra pcen (ser ikke vitsen egentlig) også har du den nyeste kiss spilleren som har en 80 GB harddisk i tillegg til radio og nettverkskort. kiss-technology

Lenke til kommentar

112661 Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR (DEMO)

120591 AMD Duron 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

119450 GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II CPU-Vifte

109008 DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

116435 Seagate Barracuda 7200.7 40GB IDE

114112 Sapphire Radeon 7000 32MB SDR

110954 TerraTec Cinergy 400 TV, Tv-kort

121052 Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort

120284 Q-Tec Desktop tower L-DT, Silver Black

119145 eMagic USB 2.0 6-in-1 kortleser (sort)

120596 Labtec Wireless Desktop Optical

Totalt: 4 161,-

Kjøp i tillegg ShowShifter til ca 300,- og du har et komplett mediasenter for TV, film, musikk, bilder, spill, internett, etc...

Lenke til kommentar
http://

i tilegg har det jo i etter tid kommet ut DP-500 som har radio og et nettverkskort sånn at du kan spille filmene av fra pcen (ser ikke vitsen egentlig)

Nei du ser ikke vitsen med å slippe å brenne ut hver eneste film du ska se? Dessuten har 450 mindre minne enn 500,slik at den har lettere for å fryse et par sek ved høye bitrater. Har dp-500 selv, og må bare si at ethernet er et "must" på divx/xvid-standalone spillere. Webradioen inneholder ikke mindre enn over 3000 kanaler btw.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunnen en pcx løsning er fristende, men - jeg er først og fremst ute etter en løsning hvor det bare er å sette på filmen, uten å måtte boote opp, starte programmer osv. når jeg skal se en film, dessuten vil jeg ha noe som IKKE har viftestøy. Derfor en standalone.

Når det gjelder denne nye enheten fra Philips, så leste jeg et sted at den ikke kunne ta xvid - det er i såfall et kraftig drawback. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Lenke til kommentar

Skikkelige kvalitets dvd-spelarar: NAD, og Denon.. Enkelt og greit. Har NAD surround forsterkar og NAD DVD-spelar sjølv, og er storfornøgd..

HiFi-Klubben har jubileumstilbud no: NAD T742 og NAD T512 DVD/CD-spiller; 6000kr. Veldig godt tilbud, dersom lyd- og bildekvalitet er det viktigaste. Det idelle hadde vore NAD T562 DVD og NAD T752, men då snakkar vi om 10 000kr.. Er gamle modellen av dette eg har; glimrande! Denon har også mange gode DVD-spelarar, blant anna Denon DVD-1600. Den tar også MP3, og kostar 4.500 sonefri. Det beste valget av Denon er nok Denon DVD-1400, den tar ALLE format.

Lenke til kommentar
Jeg synes i grunnen en pcx løsning er fristende, men - jeg er først og fremst ute etter en løsning hvor det bare er å sette på filmen, uten å måtte boote opp, starte programmer osv. når jeg skal se en film, dessuten vil jeg ha noe som IKKE har viftestøy. Derfor en standalone.

Når det gjelder denne nye enheten fra Philips, så leste jeg et sted at den ikke kunne ta xvid - det er i såfall et kraftig drawback. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

xbox der er det bare en bitteliten oppstart i å med at du må starte moviplayer førs ellers har du en maskin som kjører alle film og musikk formater, med innebygd hardisk så er det bare å frese i vei den har jo også nettverk hvis du får lyst til å bruke det.

Lenke til kommentar
xbox der er det bare en bitteliten oppstart i å med at du må starte moviplayer førs ellers har du en maskin som kjører alle film og musikk formater, med innebygd hardisk så er det bare å frese i vei den har jo også nettverk hvis du får lyst til å bruke det.

Ja, men den bråker og støyer. Det er sikkert meg som er sær, men det tar litt av filmgleden å høre på det viftesuset.

Lenke til kommentar
Skikkelige kvalitets dvd-spelarar: NAD, og Denon.. Enkelt og greit. Har NAD surround forsterkar og NAD DVD-spelar sjølv, og er storfornøgd..

HiFi-Klubben har jubileumstilbud no: NAD T742 og NAD T512 DVD/CD-spiller; 6000kr. Veldig godt tilbud, dersom lyd- og bildekvalitet er det viktigaste. Det idelle hadde vore NAD T562 DVD og NAD T752, men då snakkar vi om 10 000kr.. Er gamle modellen av dette eg har; glimrande! Denon har også mange gode DVD-spelarar, blant anna Denon DVD-1600. Den tar også MP3, og kostar 4.500 sonefri. Det beste valget av Denon er nok Denon DVD-1400, den tar ALLE format.

Hm, tror ikke du er helt med på notene svennen, han er på utkikk etter en divx-xvid spiller ikke en ren dvd spiller som tar kun de simpleste formatene. Det du referer til er kvalitets dvd spillere (som forøvrig er bra spillere) men hadde du lest topic så hadde du sett at han ikke er ute etter en ren dvd spiller, men en som tar xvid-divx

Hmm ser ikke at phil har xvid støtte eller har den det, viss ikke hadde jeg gått for lite-on da den har xvid støtte, ellers bør du seriøst vurdere xbox da den er meget god til dette og den er lett oppgraderbar.

Rscue

Lenke til kommentar

Fant en test på LiteOn sin, http://www.kitsapcomputers.com/lvd2001.htm

Virker meget lovende, jeg tror jeg investerer i en sånn selv om jeg har en xbox.

Det beste er jo at den er meget god på å spille av vanlige DVD filmer og det er noe som absolutt er viktig for min del *grin* .

EDIT: Fant enda en; http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=5528

Denne testen virker enda grundigere *lese videre*

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke vært i tvil om mitt valg pr. dags dato.

Kiss DP-500 fra MPX

Den kan man også koble opp til PC'en for å spille av filer fra denne. Den har også innebygget nettradio. Så det tyder på at den er koblet til nettet også. Da er det nok også mulighet for å få oppdatert software'en ganske lett, for å takle nyere formater.

Den er i tilleg ganske billig.

Kjøp den. Jeg vil iallfall ha den.

Om man kjøper en Xbox, må man chippe den, og det koster jo litt penger, i tilleg ønsker man sikkert en større disk i den, for det er ikke så lett å kjøre filmer over nettet på den, da den bare støtter FTP. Dette koster penger, og så er det boot tid på den, og så videre.

En Barebone PC, er jo grei, men koster for mye. Og det er i tilleg boot tid. Det er vel ikke bare bare å få en PC til å bare bruke TV som skjerm.

-Chief-

Lenke til kommentar

hmm.., virker ganske bra den og faktisk.

Største mangelen med LiteOn sin er fraværet av en scart kontakt. Hvis Kiss sin har scart så er det jo ikke så vanskelig å velge. Begge spilleren bruker forsåvidt samme decodings brikke fra Sigma så avspillings kvaliteten bør ikke avvike alfor mye.

Telcontar

Lenke til kommentar

Har selv både Lite On LVD 2001 og Philips dvd737. Må si at Philips er det desidert beste kjøpet for divx/xvid avspilling. Etter at jeg oppgraderte firmwaren så tar den absolutt alt jeg har foret den med (divx 3.11 Low og High motion, xvid, divx 4.xx og 5.xx.) Den har også en del bedre finesser når det gjelder spoling. Med philips sin kan du spole med bilde (1x,2x,3x og 4x) hastighet, mens Lite On spilleren har bare timeseek (du spoler 1 min. av gangen.) Lite on er meget bra på xvid, for der kan du faktisk justere billed størrelsen i zoomfunksjonen linje for linje både horisontalt og vertikalt. Det er minuset med Philips'en. Her får du en ganske smal film hvis den er i WS. Lite on sliter skikkelig med divx 3.11. Lite on er basert på Sigma chippen, mens philips er basert på ESS. Ellers så er bildet litt bedre på Lite on'en hvis du kjører Progressive Scan (gjør nemlig jeg på min "lille" plasma skjerm. :p: )

MEN hvis du leter etter en spiller som støtter mest mulig av codec'er, så er kiss den mest mest støtte (ogg, alle slags subs osv.), men den igjen sliter en god del med divx 3.11.

Angrer ikke på mitt kjøp av Philips dvd 737!!!

Har tatt alt jeg har fort den med, og det begynner å nærme seg "en god del" filmer.

:nice: :nice: :nice:

Btw, jeg glemte å si at Lite On'en suuuger på MP3 avspilling. Brant en dvd+r med nesten 900 mp3 sanger. skulle spille sang ca 800. Tok meg 20 min. å bla meg fram fordi du må starte hver sang før du kan bla videre. Philips sin mp3 browser funker MYE bedre, eneste minus der er at den viser bare 11 tegn...eller 8. :)

Gå for Philips DU!! (Skulle nesten tro jeg jobba for dem. :lol: )

Lenke til kommentar
Om man kjøper en Xbox, må man chippe den, og det koster jo litt penger, i tilleg ønsker man sikkert en større disk i den, for det er ikke så lett å kjøre filmer over nettet på den, da den bare støtter FTP. Dette koster penger, og så er det boot tid på den, og så videre.

-Chief-

Øhh, vanskelig å spille av filmer over LAN med XBOX? Trukke det!

Fire løsninger som jeg vet om (gjelder xbmp, lite erfaring med andre mediaavspillere):

1. Vanlig fil sharing over samba. Må da konfigurere mediaplayeren riktig og du browser dine shara mapper akkurat som via windows explorer. Min erfaring er at denne løsningen ikke er 100 % stabil.

2. Installere f eks Relax "streamer" på PC`en, Setter der opp hvilke mapper du vil share, veldig enkelt i GUI. Videre må du også konfigurere mediaplayeren, men enklere enn alternativ 1. Min erfaring er at denne løsningen er 100 % stabil og det beste valget.

3. Du kan også overføre filene dine til burken og lagre de på HDD. Da slipper du å ha en PC som summer i bakgrunnen (hvis den står i samme rom). Krever også noe konfigurering av mediaplayeren for å browse HDD i burken.

4. Brenn filmene ut. CD-RW av riktig media skal fungere på alle xbox versjonene, CD-R bare på versjonen med samsung dvd-rom. Allle dvd formater (+- R og RW) har fungert uten problemer på min thomson spiller som skal være den mest kresne, har dog kun prøvd med verbatim og samsung plater.

Støy er ikke noe problem, bare å voldta den og sette i en papst 12 dB vifte (pluss en annen kjøleribbe på GPU hvis du skulle få en xbox versjon 1.0 som jeg ikke tror lenger er i salg).

Anbefaler xbox som multimedia burk, støyen er ikke et tema etter voldtekt av burken :woot:

Lenke til kommentar

Bruker selv en xbox, og må si at det er det absolutt det beste alternativet.

Det at man kun kan bruke ftp til overføring er feil. Jeg har konfigurert xboxen slik at den starter opp med mediapleyer som default. tar 15 sekunder fra jeg slår på til jeg er klar. Så streamer jeg alle slags filmer fra pcen min (trenger derfor ikke stor harddisk i xboxen). Og å slippe å brenne ut er et stort pluss. Sletter stort sett filmer etter jeg har sett dem. Får bildekvalitet som er overlegen alt du får fra noe pc. Får dolby digital lyd rett i surround-forsterkeren min fra optisk kabel. En ferdigmoddet xbox får du for ca 2500 kroner. I tillegg kan denne boksen kjøre kule xbox-spill og dvd-filmer. Et kanonkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...