Gå til innhold

[Løst] USB hodetelefoner bytter om høyre og venstre lyd. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av Corsair Vegeance 1500, mine første USB hodetelefoner. Problemet er at de bytter om på høyre og venstre, ikke alltid. Feks youtube i firefox går den bananas, men i chrome virker det fint. I Battlefield 4 bytter den om hele tiden tiden og veldig ofte forblir den omvendt helt til jeg er inne i programvaren til hodetelefonene og klikker på og av 7.1, 5.1 osv, mens i Sniper Elite 3 virker de helt fint. Høre på musikk og se film med Winamp, VLC og andre program går også fint. Noen som har en løsning her? Har prøvd det jeg kan komme på å prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=106129

http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=111920

 

Ser ut som et kjent problem. Spørs om det er noe fix på dette. Sørg for at chipset/USB drivere er oppdatert, det samme med headsetdrivere. De-aktiver andre lydkort, og sett headsetet ditt til 5.1 kontra 7.1.

 

Ser ut til at det er noe å prøve iallfall.

Lenke til kommentar

Ja har søkt litt og fant ut at dette er et problem med mange USB headset, ikke bare Corsair. Og Battlefield er ikke det eneste spillet som det er problemer med. Har vært kjent lenge og burde vært løst for lenge siden. Ironisk at det kaller det gaming headset.

 

Har sett at det hjelper med eksternt lydkort, så enten det eller retur. Men takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Legger inn et siste innlegg her så andre som sliter med det samme får en løsning.

 

Det jeg har funnet ut er at problemet gjelder AMD hovedkort, har ikke funnet at Intel har problemer. Trodde jeg hadde oppdatert bios, men det var på en annen maskin (rørete). Så det var så enkelt som å oppdatere bios og problemet var løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...