Lami Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Heisann Java-guruer, Saken er slik at jeg bruker et program for å styre en annen data jeg har her i huset. Men jeg får problemer til tider, som gir meg feilmeldingen EOFException:null. I CMD som kjører ved programmet står det java.io.EOFException. Når dette skjer mister jeg connection. Det er så utrolig irriterende, hva kommer det av?! Jeg har kontaktet utvikler av programmet, og han mener at det er noe med meg, at han aldri har fått inn noen "klager" på slik feilmelding og klarer selv ikke å fremvise en slik feilmelding. Så er det noe med meg? Jeg har åpnet alle porter, Java er siste versjon. Er det noen som kan hjelpe meg, vær så snill! Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Som sagt, så er det i hvert fall programmet sin feil at det ikke viser en bedre feilmelding. Når dette skjer mister jeg connectionEller motsatt, at du får denne meldingen når du mister tilkoblingen. Skal jeg gjette så er det at fyren ikke har tatt høyde for at tilkoblingen kan mistes på et uheldig tidspunkt. EOF = end of file, der "file" også kan være en "stream", et slags rør for beskjeder som kan sendes over nettverket. 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Det er vel heller noe med nettverket ditt.... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Skal jeg gjette så er det at fyren ikke har tatt høyde for at tilkoblingen kan mistes på et uheldig tidspunkt. EOF = end of file, der "file" også kan være en "stream", et slags rør for beskjeder som kan sendes over nettverket. Jepp, her må man på et eller annet vis finne ut om det er forbindelse til den andre maskinen, det enkleste er å åpne et kommandovindu og bruke "ping 123.123.123.123" hvor 123... byttes ut med riktig ip-adresse. Et annet alternativ er jo at det er prosessen i den andre enden som er død, mens forbindelsen er helt ok. I såfall er det antagelig snakk om en feil, som kan rettes. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Tusen takk for svar. Synes det er rart utvikler ikke vet hva feilen kommer av.. Er det noe med nettverket mitt, hva kan det være da? Kan jeg pinge til den andre maskinen selv om jeg har mistet forbindelsen gjennom programmet? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Kan jeg pinge til den andre maskinen selv om jeg har mistet forbindelsen gjennom programmet? Det er liksom tusenkronersspørsmålet ... hvis ja er et sannsynligvis noe galt med programmet, hvis nei er det sannsynligvis noe galt med nettverket ditt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Ja jeg får pinget uten loss Lenke til kommentar
jonny Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Klag på programmet. Det bør i det minste gi en fornuftig feilmelding om det oppstår en feil det ikke kan håndtere (for eksempel at en nettverksforbindelse går ned). EOFException brukes til å si at det ikke er mer data i en InputStream, høres ut som programmet ikke håndterer dette. Et seriøst program bør ikke skrive ut exception-informasjon direkte, men enten håndtere unntaket eller skrive ut en feilmelding som forklarer hva som er feil. Endret 10. november 2014 av jonny Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Dårlig koding, og en userøs utvikler som går i forsvarsposisjon når han får klager istedet for å finne ut av problemet. Høres amatørmessig ut. Finn et annet remote control program. Endret 10. november 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Programmet i den andre enden har antagelig krasjet eller feiler, kanhende det er en mer opplysende feilmelding å finne i den enden. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Tusen takk for svar alle. Sier dette dere noe mer?: java.io.EOFException at java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source) at jrat.aY.c(aY.java) at jrat.lq.run(lq.java) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) Jeg skjønner ingenting, er samme om jeg prøver på samme maskinene sammen, hjemme og på hytten. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Du kunne kanskje supplere med info om hvilken av maskinene du fant denne feilmeldingen på? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Samme maskin som kjører programmet Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Er ikke dette et program med en serverdel og en klientdel, som kjører på hver sin maskin? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Tusen takk for svar alle. Sier dette dere noe mer?: java.io.EOFException at java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source) at jrat.aY.c(aY.java) at jrat.lq.run(lq.java) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) Jeg skjønner ingenting, er samme om jeg prøver på samme maskinene sammen, hjemme og på hytten. Det sier oss absolutt overhodet ingenting. Programmet er obfuskert med ProGuard eller lignende, som lager uforståelige klassenavn, så det går ikke an å gjette engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå