Gå til innhold

Feilmelding: EOFException:null?

Anbefalte innlegg

Heisann Java-guruer,

Saken er slik at jeg bruker et program for å styre en annen data jeg har her i huset. Men jeg får problemer til tider, som gir meg feilmeldingen EOFException:null. I CMD som kjører ved programmet står det java.io.EOFException. :hmm:

Når dette skjer mister jeg connection. Det er så utrolig irriterende, hva kommer det av?!

Jeg har kontaktet utvikler av programmet, og han mener at det er noe med meg, at han aldri har fått inn noen "klager" på slik feilmelding og klarer selv ikke å fremvise en slik feilmelding.

Så er det noe med meg? Jeg har åpnet alle porter, Java er siste versjon.

Er det noen som kan hjelpe meg, vær så snill!

Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, så er det i hvert fall programmet sin feil at det ikke viser en bedre feilmelding.

Når dette skjer mister jeg connection

Eller motsatt, at du får denne meldingen når du mister tilkoblingen.

Skal jeg gjette så er det at fyren ikke har tatt høyde for at tilkoblingen kan mistes på et uheldig tidspunkt. EOF = end of file, der "file" også kan være en "stream", et slags rør for beskjeder som kan sendes over nettverket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg gjette så er det at fyren ikke har tatt høyde for at tilkoblingen kan mistes på et uheldig tidspunkt. EOF = end of file, der "file" også kan være en "stream", et slags rør for beskjeder som kan sendes over nettverket.

Jepp, her må man på et eller annet vis finne ut om det er forbindelse til den andre maskinen, det enkleste er å åpne et kommandovindu og bruke "ping 123.123.123.123" hvor 123... byttes ut med riktig ip-adresse.

Et annet alternativ er jo at det er prosessen i den andre enden som er død, mens forbindelsen er helt ok. I såfall er det antagelig snakk om en feil, som kan rettes.

Lenke til kommentar

Klag på programmet. Det bør i det minste gi en fornuftig feilmelding om det oppstår en feil det ikke kan håndtere (for eksempel at en nettverksforbindelse går ned). EOFException brukes til å si at det ikke er mer data i en InputStream, høres ut som programmet ikke håndterer dette. Et seriøst program bør ikke skrive ut exception-informasjon direkte, men enten håndtere unntaket eller skrive ut en feilmelding som forklarer hva som er feil.

Endret av jonny
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tusen takk for svar alle.

Sier dette dere noe mer?:

java.io.EOFException
at java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source)
at jrat.aY.c(aY.java)
at jrat.lq.run(lq.java)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Jeg skjønner ingenting, er samme om jeg prøver på samme maskinene sammen, hjemme og på hytten.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle.

Sier dette dere noe mer?:

java.io.EOFException

at java.io.DataInputStream.readInt(Unknown Source)

at jrat.aY.c(aY.java)

at jrat.lq.run(lq.java)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Jeg skjønner ingenting, er samme om jeg prøver på samme maskinene sammen, hjemme og på hytten.

Det sier oss absolutt overhodet ingenting. Programmet er obfuskert med ProGuard eller lignende, som lager uforståelige klassenavn, så det går ikke an å gjette engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...