Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kle garasje innvendig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er relativt fersk i "oppussings-kaoset", men jeg har planer om å kle garasjen innvendig. Dette er en garasje fra 2011, så den er ganske ny, men det er bare satt opp stendere hver 60 cm rundt hele garasjen innvendig. Jeg har lyst til å kle garasjen slik at den ser litt penere ut, og jeg lurer primært på om noen har noen tips til hva jeg burde bruke.

Noen sier OSB plater (som ikke SER veldig pene ut), andre sier veggspon (som ikke tåler så mye?), mens andre sverger til gips (som man må sparkle og styre med i etterkant).

Hvor mye tåler slike vanlige veggspon-plater? Det tyngste jeg skal ha hengende på veggen er en sykkel og dekk til bilen samt et stativ til å henge verktøy på.

Trenger man å tenke på fukt inni alt dette også?

Tips taes imot med takk!

Hilsen forvirret :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del ikke bruk gips, fukt og råteskade som bare venter å komme.

Aquaboard, Masterboard eller OBS-plater. OBS plater er nok det billigste alternativet, kjøp de i 12 mm tykkelse eller 15mm tykkelse om du forventer å få vekt på de.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Hei, alle veggene er 10cm over bakken ca, ligger leca-blokker i bunn. Ikke noe mur, hele garasjen er treverk.

Har hørt at OSB platene skal tåle en del mer enn spon, det er bare det at de ser ganske jævlige ut for å si det på godt norsk..og de blir kanskje ikke kjempebra hvis man maler de heller? Noen som har forsøkt?

Alternativt har jeg tenkt at jeg kan sette opp horisontale stendere der jeg har tenkt til å henge opp bildekk osv og markere dette på evt sponplater så jeg vet hvor det kan henges.

Men en helt basic veggspon plate klarer f.eks ikke å holde et bildekk tror dere? For tungt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...