Gå til innhold

Asus K30BF-NR006S og oppgradering?

Anbefalte innlegg

Men det står jo at kortet trenger 400w strømforsyning. Skrev ikke du at pcen bare hadde 200w? Skjønner ikke bæret av dette jeg :hm:

GTX 750 TI har en TDP på 60W og trekker all strøm gjennom PCI express porten på hovedkortet. Det trenger derfor ingen egen strømkabel fra strømforsyningen. 220W er nok til å drive denne PC'en med et GTX 750 TI http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2014/02/18/nvidia-geforce-gtx-750-ti-review/1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dette tull? Jeg nevnte aktuelle kortet, og f.eks top kortene på hver sin side?

Fordi du ikke skriver at du nevnte toppkortene, ei heller deres modellnr. GTX 750 TI har TDP på 60W, ikke ca 75W. Du må skrive utfyllende så en kan forstå hva du egentlig mener, hvis ikke blir det ufullstendig informasjon som kun er villedende.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt denne pcen fra Expert nå, og slik jeg har forstått det så har denne pcen en kombinert CPU og gpu og at grafikk kortet dermed bruker av pcens minne. Grafikk kortet er vel sikkert heller ikke av de aller beste, men vil det lønne seg å oppgradere minne i forhold til dette? Eller vil man ha best utbytte av å skifte ut grafikk kortet først?

Lenke til kommentar

Er det prosessoren som ikke er bra nok da?

Som Christian Thorkildsen er inne på, så er det ingen aktuelle programmer/spill til denne CPU'en som utnytter mer enn 8GB pr i dag. Du må gjerne sette inn 8GB til, men det gir deg ikke for bedret ytelse. Et grafikkort (GPU) gir forbedret ytelse i spill. En SSD er en bedre investering enn mere minne. Så i prioritets rekkefølge; GPU, SSD, minne.

Lenke til kommentar

Så lenge det duger bra til Simulator spill som Euro Truck Simulator 2, Farming Simulator og lignende så er jeg fornøyd. Guttungen som skal få den er egentlig ingen storspiller, men har fått litt sansen for slike simulatorspill i det siste. Går mest i det og Minecraft. (Xbox 360)

Hva slags funksjon har det å installere en SSD disk da? Har fått med meg at disse diskene er raskere enn vanlige harddisker, men hvordan fungerer dette i forhold til spill? Må spillet installeres på denne harddisken da? I stedet for på den vanlige? Og hvor stor må jeg ha den for at det skal være vits?

Og hvordan installeres disse?

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...