chaag Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Hei, Jeg har en PC med ASUS z87-a hovedkort og Fractal r4 kabinett. Hovedkortet har 6 minijack porter + kabinettet har 2 minijack porter (en til headset og en til mic) foran. Jeg ønsker å koble både høyttalere og headset til hovedkortet (bak på PCen) og kun få lyd fra en av de. Dvs. jeg ønsker å velge avspillingsenhet i windows volumkontroll. Hvordan kan jeg få til dette? Endret 8. november 2014 av chaag Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Min erfaring med lydkort med mer enn én mulig utgang er at man må starte programvaren som fulgte med og manuelt endre på funksjonen til hver enkelt tilkobling. Hva med å bruke en enkel stereo-jack splitter? Lenke til kommentar
chaag Skrevet 9. november 2014 Forfatter Del Skrevet 9. november 2014 Jeg har prøvd å endre på oppsettet i programvaren for lydkortet, men da ender jeg bare opp med et slags surround-oppsett, hvor høyttalerene brukes som front-høyttalere og headsetetet brukes som bakhøyttalere. Dette skjer fordi det ikke finnes en egen jack-inngang til headset bak på lydkortet/hovedkortet. Jeg har følgende innganger bak på PCen: - Midt/subwoofer høyttaler ut - Linje inn - Bakhøyttaler ut - Fronthøyttaler ut - Sidehøyttaler ut - Mik inn Jeg har følgende innganger foran på kabinettet: - Hodetelefon - Mik inn Men jeg ønsker ikke å bruke disse inngangene, fordi jeg ikke vil ha ledninger liggende på fremsiden av kabinettet. Det er nok en mulighet å bruke en jack-splitter, men da får jeg lyd i både headset og høyttalere samtidig. Det ideelle hadde vært hvis jeg kunne valgt hvilken device jeg skal få lyd fra i Windows. Å det bør jo være mulig når jeg har 6 jack innganger på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå