Kronidioten Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Hei folkens! Jeg har idag en Denon avr-1603 som driver ett par Paradigm Monitor 5 høyttalere, samt en liten grå subwoofer fra Yamaha (husker ikke modellen). Anyways, føler anlegget er en smule utdatert og vurderer å bytte ut noen komponenter til fordel for noe nytt og bedre. En reciever med hdmi hadde for eksempel vært knall. Har i det siste begynt å se mye på serier og filmer, samt kjøpt en del fra CDON og PK. Men føler lyden kunne vært en smule bedre og jeg irriterer meg over at jeg ikke kan bruke anlegget når jeg ser på vanlig TV på grunn av at jeg ikke har hdmi på forsterker og dekoderen ikke har noen annen form for lydtilkoblinger. Rommet dette brukes i er ikke stort. Vil tippe rundt 20kvm. Så jeg trenger ikke noe veldig stort og heftig noe så lenge det leverer bra trykk i forhold til rommets størrelse. Når det kommer til budsjett så har jeg ikke noen spesielle tanker så lenge jeg får mye for pengene. Dette er heller ikke noe jeg stresser mye med så det kan nok gå en stund til jeg kjøper noe hvis ikke det kommer noen tilbud jeg ikke kan stå imot. Poenget med denne tråden er mest for å få anbefalinger, tips og råd. Setter pris på svar. (Ble litt rotete dette her, men regner med dere forstår situasjonen.) Mvh Krapylen Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Nå skjønner jeg godt ønsket om å kjøpe nytt, men har ikke tv'en en lydutgang du kan koble til anlegget? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Nå skjønner jeg godt ønsket om å kjøpe nytt, men har ikke tv'en en lydutgang du kan koble til anlegget? Der sier du noe. Kan godt være den har det faktisk. Men som du sier så frister det med noe nytt. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Her var det kommet mye interessant lesestoff gitt... Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Nyeste Denon receivere har vel fått god kritikk? Sliter på en AVR 1912 (? husker ikke helt men tror det er modellen) selv i stua. For lyd bruker jeg optisk kabel fra TV (nyere TV har ofte dette) ned til optisk inngang på receiveren. Funker greit nok, men en forutsetning er nesten en universal fjernkontroll som kan kombinere kanalvelging på TV'n og lyd på receiveren på samme kontroll (Logitech Harmony Touch eller lign) slik at det blir enkelt. Ellers merker jeg at senterkanal mangler i mitt oppsett - tydelig at dekodingen til stereo ikke er like bra når det gjelder materiale som er kodet i surround (DTS 5.1 osv). Merkes på at dialogen er litt lavere enn musikk og lydeffekter ellers. Mens f.eks. Netflix er fin. Netflix lyd tar jeg forøvrig via optisk (fra Apple TV som har Netflix app) til Denon'en. Endret 10. november 2014 av Rune_says Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Har du planer om å utvide til surround? Hvis ikke ville jeg ha sett og hørt på Nad D3020 og/eller D7050 avhengig av budsjett og om du trenger analoge innganger eller ikke. Lenke til kommentar
EddyTaylor Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 For det første vil jeg anbefale en Carver PA forsterker. koster vell rundt 3-4 lapper Så har du resten her 6000,- = Cerwin vega CLSC 2154500,- = NAD C3723500,- = NAD C272 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Siden du snakker om surroundreceiver antar jeg du ønsker surroundlyd og anlegg primært for film. Da bør du se nærmere på denne pakken som nå er på tilbud http://www.soundgarden.no/hjemmekino/hjemmekinopakke/onkyo-htr558-og-klipsch-rf52-ii-hjemmekinopakke-sort.html Gode høyttalere som heller ikke sier nei til partystemning på ren musikk. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 For det første vil jeg anbefale en Carver PA forsterker. koster vell rundt 3-4 lapper Så har du resten her 6000,- = Cerwin vega CLSC 215 4500,- = NAD C372 3500,- = NAD C272 Man vil ikke ha Cerwin Vega... Overdimensjonert og overdreven bass og lave frekvenser, og mellomtone og diskant på høyde med de gamle iPod-øreproppene... Klipsch RF-mk.2-serien er veldig bra til prisen. Ellers ville jeg vurdert å titte på bruktmarkedet. Utrolig mye kos som finnes der, dersom du veit sånn ca hva du leter etter. Finn.no er et fint sted å lete, man trenger ikke nytt absolutt hele tiden. Heller brukt kvalitetslyd enn middelmådig og nytt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå