Gå til innhold

Vurderer nytt anlegg, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Jeg har idag en Denon avr-1603 som driver ett par Paradigm Monitor 5 høyttalere, samt en liten grå subwoofer fra Yamaha (husker ikke modellen).

Anyways, føler anlegget er en smule utdatert og vurderer å bytte ut noen komponenter til fordel for noe nytt og bedre. En reciever med hdmi hadde for eksempel vært knall.

Har i det siste begynt å se mye på serier og filmer, samt kjøpt en del fra CDON og PK. Men føler lyden kunne vært en smule bedre og jeg irriterer meg over at jeg ikke kan bruke anlegget når jeg ser på vanlig TV på grunn av at jeg ikke har hdmi på forsterker og dekoderen ikke har noen annen form for lydtilkoblinger.

Rommet dette brukes i er ikke stort. Vil tippe rundt 20kvm. Så jeg trenger ikke noe veldig stort og heftig noe så lenge det leverer bra trykk i forhold til rommets størrelse.

Når det kommer til budsjett så har jeg ikke noen spesielle tanker så lenge jeg får mye for pengene. Dette er heller ikke noe jeg stresser mye med så det kan nok gå en stund til jeg kjøper noe hvis ikke det kommer noen tilbud jeg ikke kan stå imot.

Poenget med denne tråden er mest for å få anbefalinger, tips og råd.

Setter pris på svar. :wee:

(Ble litt rotete dette her, men regner med dere forstår situasjonen.)

Mvh

Krapylen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste Denon receivere har vel fått god kritikk?

Sliter på en AVR 1912 (? husker ikke helt men tror det er modellen) selv i stua.

For lyd bruker jeg optisk kabel fra TV (nyere TV har ofte dette) ned til optisk inngang på receiveren.

Funker greit nok, men en forutsetning er nesten en universal fjernkontroll som kan kombinere kanalvelging på TV'n og lyd på receiveren på samme kontroll (Logitech Harmony Touch eller lign) slik at det blir enkelt.

Ellers merker jeg at senterkanal mangler i mitt oppsett - tydelig at dekodingen til stereo ikke er like bra når det gjelder materiale som er kodet i surround (DTS 5.1 osv). Merkes på at dialogen er litt lavere enn musikk og lydeffekter ellers. Mens f.eks. Netflix er fin.

Netflix lyd tar jeg forøvrig via optisk (fra Apple TV som har Netflix app) til Denon'en.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

For det første vil jeg anbefale en Carver PA forsterker. koster vell rundt 3-4 lapper

Så har du resten her :)

6000,- = Cerwin vega CLSC 215

4500,- = NAD C372

3500,- = NAD C272

Man vil ikke ha Cerwin Vega... Overdimensjonert og overdreven bass og lave frekvenser, og mellomtone og diskant på høyde med de gamle iPod-øreproppene...

Klipsch RF-mk.2-serien er veldig bra til prisen.

Ellers ville jeg vurdert å titte på bruktmarkedet. Utrolig mye kos som finnes der, dersom du veit sånn ca hva du leter etter. Finn.no er et fint sted å lete, man trenger ikke nytt absolutt hele tiden. Heller brukt kvalitetslyd enn middelmådig og nytt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...