berre Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Heisann! Har de siste dagene satt sammen en PC fra bunnen. Var rimelig spent da jeg hadde skrudd inn hovedkorter og fått på plass komponentene. Slo på PC og alt virka. Satte inn XP cd'n og vips var maskina oppe å gikk. Kjøpte meg en brukt Studio 7 til 200 og en Liquid Edition pro Upgrade (5600) og installasjonen gikk fint. Plugga inn Kamera via Firewire slo på PC'n åpna Liquid og det var faktisk kontak mellom software og kamera. Fikk flytta over en del materiale som så ble satt sammen til en 6min filmsnutt. Trykte så på knappen for overføring til DVD, og vet du hva Softwaren fant faktisk DVD brenneren også. Brenninga ble gjort på rundt 15min og vips sto jeg med DVD'n forran TV'n klar for å pluggen inn i DVD spilleren. Og vet dere hva, det fungerte det også, klare fine bilder gitt. Er det virkelig mulig at ting skal fungere så godt for en som er helt fersk? Eller har jeg vært heldig? Får vel mine nedturer jeg også, men nå er jeg i den 7.de himmel. Artig! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ja, ting skal egentlig gå så greit. Men noen støter på problemer, slik jeg har slitt med et års tid. Bare man får riktige drivere og riktig bios så skal alt fungere bra. Har du en maskin som fungerer. Ikke begynn å flashe bios og slikt er min erfarig. Lenke til kommentar
lene22 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det er jo nesten utrolig at det går ann!! Jeg skal skaffe meg ny maskin og starte med videoredigering. Er nybegynner og føler meg litt "blank". Hadde vært fint om du kunne skrive hva slags maskin du har(komponenter med hensyn på RAM, prosessor, DVD brenner ect) - så kanskje jeg kan få noen tips! Kjøpte du via nettet - hvor ? Hvor mye kom det totalt på ?? Lenke til kommentar
berre Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Heisann! Maskinvare: - ASUS P4P800 Delux hovedkort (Delux utgaven har FireWire utgang) Ellers stort sett lik P4P800 - Corsair ram(1G), vurderte TwinMos(tror det er riktig skrevet), men det var enkelte som påsto at denne kunne krangle litt med H-kortet, så jeg valgte å betale tusenlappen ekstra for å være sikker. - Intel Prossesor 2,8G 800mhz - To seriel ATA disker, Seagate 160G og Maxtor Diamond 36G - NEC 1300 DVD brenner og NEC DVD spiller. - Software pakke m/sjermkort, Pinnacle Liguid Edition. Skjermkortet synes å være et modda Radeon 8500. Pakken er også utstyr med en breakout boks for Analog og digital inn/ut - Chieftec midi tower, mus og tastatur. Hele pakka inkl software, uten skjerm fikk jeg for rundt 18000,- Selve hardwaren rundt 12500, fra Norek (tror det er det samme som Komplett) gjennom firmaet jeg jobber i. Kunne spart noen kroner ved å bestille der det er billigst, ved å gå for annen type Ram, ved å kjøpe Bulk verson av DVD-brenner og ved å gå for et vanlig P4P800 H-kort(da det allerede er FW i forb, med software pakka) Foresten så har vel prisen på prosessor gått ned et par tre hundre de siste 14 dagene, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Grattis! Du er ikke alene om å få Pinnacle Editon til å fungere. PC World hadde Edition over en langtidstest. 3 måneder uten programkrasj!! Ikke så rent galt, spør du meg. /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå