marped23 Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Hei, Jeg vurderte å kjøpe meg en ny Spill-PC i budsjettklassen (6000-8000), men siden jeg fra før har en eldre PC med både kabinett og SSD som er brukendes (pluss en 500 GB mekanisk), så er det vel kanskje like greit å oppgradere den? Den er meget utdatert med et ASROCK P43DE hovedkort, Intel Core 2 Duo E8400 prosessor, et Geforce 9800GT skjermkort, Chill CP-700M PSU og TRANSCEND 2GB JETRAM DDR2 800 DIMM CL6 minne. Kabinettet heter Antec P183. Hva bør jeg gjøre? Kjøpe hovedkort, skjermkort, prosessor, RAM og evt ny PSU (pluss operativsystem), eller er det like greit å se etter splitter nytt, og heller dytte inn den ekstra SSD'en der? Har sjekket litt, og det blir jo fort 5-6000,- uansett. I første omgang var grunnen at jeg ønsker å spille litt WoW igjen, men ønsker selvsagt at den kan takle litt nyere spill også hvis det blir aktuelt. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 for meg ser det ut som at psuen holder med mindre du har kraftige planer om oc og raid etc. Men hvis du kunne linket ssden så hadde det vært fint. mitt forslag er å bytte ut hk, cpu, gpu og ram i første omgang Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Hyperx 120GB Noen forslag til sammensetninger? GPU HK CPU Er CPU'en overkill? Minne? Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 ser bra ut, men på hk kanskje en der man kan fremtidig oc, altså z97. og på minne kan du ta det som passer deg på ddr3 8gb+ Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Ser ikke bra ut da hovedkortet ikke har samme sokkel som CPU-en og dermed så passer de ikke sammen. Du kan også kjøpe en ny PSU mens du er i gang, da den du har er ganske gammel og kan ha en heller tvilsomt kvalitet i dag. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Ser ikke bra ut da hovedkortet ikke har samme sokkel som CPU-en og dermed så passer de ikke sammen. Du kan også kjøpe en ny PSU mens du er i gang, da den du har er ganske gammel og kan ha en heller tvilsomt kvalitet i dag. så feil leste bare 97 :/ Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Ooops, fort satt sammen. Søkte etter intel baserte, så vet ikke hva som skjedde. Endret 8. november 2014 av marped23 Lenke til kommentar
marped23 Skrevet 10. november 2014 Forfatter Del Skrevet 10. november 2014 Har tenkt litt og vurderer muligens og heller selge min 2 mnd gamle Macbook Air, og heller kjøpe en bærbar windows maskin som kan dra WoW på high/ultra settings. Hvor mye krever egentlig WoW? Må jeg opp i 10-15000,-, eller kan man greie seg med en bærbar til ca halvparten? Jeg vet man får mer på pengene i en stasjonær, men ved nærmere ettertanke teller plassmangel og portabilitet mer. WoW på mac'en fungerte heller dårlig :-). Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Greier seg med 5-7k tenker jeg hvertfall drar stasjonære til 4-5k det på ultra mellom 100-200 fos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå