Gå til innhold

Ny skjerm og skjermkort til gammel pc

Alyssa

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenkte å oppgradere pcn min litt, har ikke så god råd og har egentlig mest lyst på ny skjerm da min er ganske liten. Pcn brukes til å spille League of Legends.

Har veldig lyst på Asus VG248QE da denne skal være toppers til spilling, og lurer på hvordan denne fungerer med nåværende pc. Tenkte kjøpe skjermen først, og så oppgradere grafikkortet om noen måneder. Grafikkortet jeg har lyst på er Geforce GTX 680 eller 770 (asus, gigabyte eller evga, blir nok det som er billigst av de 3).

Spec:

Sapphire Radeon HD 5870 1GB

Intel Core i7 Quad Processor i7-930 2,8 Ghz

Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58

Corsair 750W psu

Skjerm: Dell 1907 FP (8ms)

Skjønner at jeg ikke får mest ut av en ny skjerm med nåværende grafikkort, men lurer på følgende:

-Kan pcn slik den er nå kjøre 60 hz akkurat like bra på ny skjerm som den gjør på min gamle skjerm? (Nå er den alltid på 60 fps, uten vertical sync viser den 350-400 fps i lol)

-Dersom jeg oppgraderer til GTX 680 eller 770, kan skjermen kjøre på 144 hz som den er ment for?

- Har lest at fargene er noe dårlig på asus skjermen, men kan jeg uansett forvente at den er minst like bra som min gamle dell skjerm til å se på film? (Dette er ikke viktig, men er jo litt synd om min lille gamle skjerm ser mye bedre ut enn en splitter ny)

Håper noen kan hjelpe =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er skjermene samme oppløsning vil du klare samme FPS.

Uansett om du nå gjør 350FPS i LoL vil du nok klare 144FPS på den nye skjermen .

Du han nok lite igjen for å oppgradere skjermkort.

Når det gjelder GTX 680, det var et godt kort i sin tid. Det kom på markedet i mars 2012.

Kan du plukke det opp på bruktmarkedet til en ok pris kan det være et godt kjøp.

Når det gjelder kvalitet. Jeg har en Dell 1907 på jobb, den er gammel, sikkert 6-7 år gammel.

Nye skjermer er bedre, VG248 burde være langt bedre til alt.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Asus har 1920x1080 og den jeg har nå er 1280x1024. 350-400 fps er i lane/base, regner med den blir mye lavere i teamfights, det må jeg teste. Visste ikke at min skjerm kunne kjøre på 75, så har den iallefall på det nå og det var ingen problemer i lol (har alt på høyeste settings bortsett fra shadows som kjører på high)

Vil ikke kjøpe brukt grafikkort da man aldri vet hvordan det har blitt behandlet, men er kanskje vanskelig å få tak i et nytt gtx 680? Vet det fortsatt er rangert høyt på benchmarks, i forhold til mange av de nyere som har ca samme pris.

Lenke til kommentar

Vil ikke kjøpe brukt grafikkort da man aldri vet hvordan det har blitt behandlet, men er kanskje vanskelig å få tak i et nytt gtx 680? Vet det fortsatt er rangert høyt på benchmarks, i forhold til mange av de nyere som har ca samme pris.

Nvidia har jo bokstavelig talt slengt på et nytt klistremerke og kalt det for 770...

Du kjøper uansett ikke et 770 eller 680 nytt nå på tampen av levetida til 700-serien, enten brukt eller vent til 900-serien kommer for fullt.

Det er jo også mulig at AMD klarer å komme med noe nytt på nyåret, som muligens kan senke prisene.

Lenke til kommentar

900 serien koster alt for mye for meg, så den er egentlig ikke noe alternativ. (Skal helst under 2000, men litt over går bra om det er det beste alternativet)

Brukt så finner jeg ingenting i nærheten av meg på finn, så om jeg skal kjøpe et gtx 770 brukt + frakt/oppkrav er det ca samme pris som å kjøpe et nytt (betaler gladelig 200 kr ekstra for et helt nytt kort der jeg vet det ikke blir rot med selger).

Jeg bytter sjelden ut deler, pcn jeg har nå har blitt brukt daglig til spilling i snart 5 år uten problemer, så er veldig skeptisk til å kjøpe noe brukt både med tanke på levetid og reklamasjon. Om noe er galt med det, og det må sendes inn (forutsetter at selger ga med opplysninger om hvor det er kjøpt og kvittering) og verksted sier det har blitt behandlet dårlig/skyld i skade kan jeg heller ikke si noe på det.

Kjøpte en laptop brukt en gang, viftene sluttet å virke så den ble sendt inn på reklamasjon, verksted greide å sende pcn tilbake til personen som først hadde kjøpt den (fin tur 6 timer unna meg) selv om det var presisert flere ganger at denne personen ikke hadde noe å gjøre med pcn lenger. Heldigvis tok den gamle eieren kontakt med meg slik at jeg fikk igjen pcn. :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...