Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli attraktiv med et gjennomsnittlig utseende?

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Aldri vært flink til å ta initiativ med damer, på byen kommer det svært sjelden/aldri damer bort til meg. Skiller meg vel ikke nok ut til at noen gidder ta insiativ, samtidig som jeg stort sett holder meg med meg og mine noe som gjør at jeg ikke kommer i kontakt med noen naturlig.

Eneste stedene jeg har hatt hell har vært på private fester, her føler jeg det er lettere å komme i kontakt med jenter på en naturlig måte, men har stort sett vært overberuset for å få nok baller til og ta ordentlig initiativ, det har jo fungert på endel jenter, men det er vel kanskje ikke akkurat de jentene jeg sikter etter.

Utseendemessig prøver jeg å ta vare på meg selv, trener, kler meg greit, fikser håret osv. Jeg vil tippe at jeg ligger på rundt gjennomsnittet sånn hvis man ser på helheten, men har vært litt uheldig fra naturens side og har endel stygge trekk. Alikevel prøver jeg å gjøre det beste ut av det og tror jeg kan være attraktiv i noens øyne. Jeg ser jo også overvektige folk osv får seg dame så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle kunne gjøre det.

Det er kanskje for mye å forvente at damene skal komme av seg selv når man er gjennomsnittelig/litt kjekk/stygg? Jeg har ikke så alt for store krav til damer utenom at jeg liker utseende/er tiltrukket og at vi fungerer som bestevenner.

Jeg er usikker på om jeg er nødt til å fire på de fysiske kravene mine eller om jeg kan jobbe mer med meg selv, de damene jeg har falt for går stort sett for de som er veldig kjekke, og jeg blir mer en reserveløsning/trøstekar. Jeg ble nylig dumpet av det jeg trodde var min første kjærlighet, men det viste seg at hun bare trengte nærhet for å komme seg gjennom en vanskelig periode i livet sitt. Har prøvd alt jeg kunne, men hun falt dessverre ikke for meg.

Jeg vurderer å lese meg opp om PUA for å fungere bedre sosialt, lære meg litt hvordan man bør gå frem når man liker en jente, og kanskje bli litt flinkere til å lese signaler, for slik det er nå så er jeg veldig passiv selv om jeg faktisk liker jenta. Noen som har noen tips til meg? Er forhold jeg i utgangspunktet er ute etter, å ligge rundt med random jenter føler jeg meg ganske ferdig med.

Anonymous poster hash: 0aff6...c8c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittelen sier vel det meste. Aldri vært flink til å ta initiativ med damer, på byen kommer det svært sjelden/aldri damer bort til meg. Skiller meg vel ikke nok ut til at noen gidder ta insiativ, samtidig som jeg stort sett holder meg med meg og mine noe som gjør at jeg ikke kommer i kontakt med noen naturlig.

Eneste stedene jeg har hatt hell har vært på private fester, her føler jeg det er lettere å komme i kontakt med jenter på en naturlig måte, men har stort sett vært overberuset for å få nok baller til og ta ordentlig initiativ, det har jo fungert på endel jenter, men det er vel kanskje ikke akkurat de jentene jeg sikter etter.

Utseendemessig prøver jeg å ta vare på meg selv, trener, kler meg greit, fikser håret osv. Jeg vil tippe at jeg ligger på rundt gjennomsnittet sånn hvis man ser på helheten, men har vært litt uheldig fra naturens side og har endel stygge trekk. Alikevel prøver jeg å gjøre det beste ut av det og tror jeg kan være attraktiv i noens øyne. Jeg ser jo også overvektige folk osv får seg dame så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle kunne gjøre det.

Det er kanskje for mye å forvente at damene skal komme av seg selv når man er gjennomsnittelig/litt kjekk/stygg? Jeg har ikke så alt for store krav til damer utenom at jeg liker utseende/er tiltrukket og at vi fungerer som bestevenner.

Jeg er usikker på om jeg er nødt til å fire på de fysiske kravene mine eller om jeg kan jobbe mer med meg selv, de damene jeg har falt for går stort sett for de som er veldig kjekke, og jeg blir mer en reserveløsning/trøstekar. Jeg ble nylig dumpet av det jeg trodde var min første kjærlighet, men det viste seg at hun bare trengte nærhet for å komme seg gjennom en vanskelig periode i livet sitt. Har prøvd alt jeg kunne, men hun falt dessverre ikke for meg.

Jeg vurderer å lese meg opp om PUA for å fungere bedre sosialt, lære meg litt hvordan man bør gå frem når man liker en jente, og kanskje bli litt flinkere til å lese signaler, for slik det er nå så er jeg veldig passiv selv om jeg faktisk liker jenta. Noen som har noen tips til meg? Er forhold jeg i utgangspunktet er ute etter, å ligge rundt med random jenter føler jeg meg ganske ferdig med.

kanskje dette ikke er det du vil høre, men jaja: Hva hjelper det å se bra ut om man er en kødd? jo det gir deg kanskje et ligg, men ikke et forhold. Så kanskje du ikke er typen som gjør kvinner og menn opphisset med engang du tråkker inn på klubben, men hva så? Du virker som en hyggelig jordnær type og det er de som får forhold, ikke de som sover med alle. Jeg anser meg ikke som en 10-er selv for å si det sånn, men jeg falt for ei jente som var en av de mest populære på skolen for to år siden. Hun likte såklart ikke meg, haha.. Men jeg sto på mitt og nå har vi vært sammen i litt over ett år og det er helt fantastisk. Jeg fikk ikke hu ved å lese meg opp på flørteteknikker. Jeg møtte henne, vi begynte å snakke litt og etterhvert fortalte jeg hva jeg følte, det fungerte dårlig med en gang, men etterhvert snudde det. Vet det er vanskelig, men ikke prøv å oppsøk damene helt desperat. Dra på byen med venner og gå på jobb/skole. Møter du noen så møter du noen tenker nå jeg.. Plutselig møter du jenta som passer for deg som liker det faktum at du er snill og omtenksom, ikke bare kåt og kjekk...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min erfaring er det lettere å få seg ligg en forhold, men er kanskje bare meg som er håpløs med følelser. Nå er jeg langt ifra noen 10er og jeg har aldri gått etter de mest populære damene heller. Noen av damene jeg har vært med har kanskje vært 10ere rent utseendemessig, ihvertfall i mine øyne, men da har det vært av den jordnære typen og ikke de mest populære med tusen venner.

Jeg har aldri klart å få meg selv til å jobbe så veldig mye for en jente, har alltid tenkt at interesse må være minst 50 - 50, selv helt fra starten av.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er det lettere å få seg ligg en forhold, men er kanskje bare meg som er håpløs med følelser. Nå er jeg langt ifra noen 10er og jeg har aldri gått etter de mest populære damene heller. Noen av damene jeg har vært med har kanskje vært 10ere rent utseendemessig, ihvertfall i mine øyne, men da har det vært av den jordnære typen og ikke de mest populære med tusen venner.

Jeg har aldri klart å få meg selv til å jobbe så veldig mye for en jente, har alltid tenkt at interesse må være minst 50 - 50, selv helt fra starten av.

ser den, alle føler forskjellig! Nå er det ihvertfall sånn for meg at ingen av oss klarer oss uten hverandre... Og jeg ble sammen med henne av følelsesmessige grunner, ikke utseende ;)
Lenke til kommentar

Joda, man følger selvfølgelig hva man føler og sånn sett har ikke utseende noe å si. Men har aldri falt for de jentene jeg ikke finner attraktive, selv om kjemien har vært veldig bra og vi har fungert bra som venner.

da må du bare vente på den som oppfyller begge kriteriene da ;)
Lenke til kommentar

Pick Up Narcissisme er lagd for å få seg ligg, ikke for at du skal få god kontakt med en dame som er bra for deg.

Meh, det er så mye der ute som faller under paraplyen "pickup". Se på det som en avart av selvutvikling. Jeg har samboer selv og jeg hadde ikke hatt henne hvis jeg ikke hadde gått igjennom alt mulig drit ift selvutvikling, som var en naturlig konsekvens av å dyppe tåa i pickup.

Generelt sett er det jeg har lest av pickup veldig generelle ting. Være voksen. Bygge selvbilde fra interne verdier i stedet for eksterne. Bli en mann. Stå opp for det du mener, ikke back down fordi ting føles ukomfortabelt for deg selv. Pushe grensene for hva du er trygg på. Rett og slett bli mer selvsikker, mer moden og mindre reaksjonær.

Alt veldig gode tips, og absolutt ikke begrenset til å få seg et ligg.

Såklart har du den delen av saken og, men jeg føler at den "få seg ligg"-delen kommer som en naturlig konsekvens av hele det overliggende "bli tryggere"-budskapet. Brikkene faller på plass av seg selv.

Men det skal sies det har ikke akkurat vært dødslett å endre personlighet såpass. Har vært perioder der jeg var EKSTREMT konfronterende og lagde masse kvalm og sa de sykeste tingene, bare for å få reaksjoner og for å se hvor langt jeg kunne ta ting før det var ALT for langt. Så når jeg så hvordan det var, kunne jeg jekke det ned en del. Og vært oversosialt superhyggelig og dødsrund i kantene, for å se hvordan det funket, og så jekket det ned. Er litt at man ikke vet hvor grensen går før man stavspringer over den i en helvetes fart. Så kan man justere tilbake.

Og det går jo ikke bare på damer heller, såklart, det er som sagt bare en liten del av hva som affekteres av det. Det går på hvordan man har det med seg selv generelt, påvirker sosiallivet ift familie og venner også, samt jobb.

Alt i alt... hvis jeg ikke hadde begynt smått med PU hadde jeg nok vært en ekstremt asosial angstklump alene i en leilighet nå, i en jobb jeg ikke liker. Uten katter.

I stedet har jeg hatt et ganske spanande liv så langt, med more to come.

Så jeg vil absolutt ikke fraråde å titte innom pickup.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder det pick up greiene, hvor bør man starte?

For generell teori - "Models" av Mark Manson, og "How to make girls chase" av Chase Amante (begge e-bøker/pdf-filer).

For mer dyptpløyende materiale som omhandler den mentale biten - videoseminarene "On being a man" og "Deep inner game" av David DeAngelo. Materialet hans har blitt litt akterutseilt etter hvert og han kan være forferdelig tørr til tider, men de to seminarene jeg nevnte vil jeg si er høyst gangbare ennå.

For generell selvutvikling - "You can have what you want" av Michael Neill (bok). Jeg anbefaler den til gud og hvermann, og etter min mening er det en særdeles god bok som tar for seg de vanligste hindringene som dukker opp når man forsøker å forbedre seg selv. Den kan være litt bakvendt til tider, men hvis man tenker seg om etter å ha tygd litt på materialet så er det ganske fornuftig likevel.

For eventuelle mer alvorlige mindfucks - "Tenk deg glad" av David Burns. Omhandler kognitive terapi-teknikker, som brukes mye i psykologien for å få has på fastgrodde tankemønstre.

For å bli kvitt uforløste spenninger i kroppen, stress o.l. - TRE, eller Trauma Release Exercise. Dette er en teknikk som blant annet brukes for å behandle posttraumatisk stress-syndrom, og en del i PU-miljøet bruker de for å få bukt med angst og negative opplevelser som fremdeles holder dem tilbake.

Generelt lese/se/lyttestoff:

Hvorfor PU-miljøets råd om å snakke med 10001 folk for å bli kvitt sosial angst ikke nødvendigvis er det beste. Ta også en titt på postene det linkes til, da de forklarer i litt større detalj.

This is water - en liten introduksjon til å tenke utenfor boksen.

En griselang post jeg skrev om emnet i en annen tråd. Ta en titt og se om du finner noe brukbart.

Bloggene til Gode Vibber og Genuine Connections. Massevis av gode tips, og sjefen for GC har også skrevet en bok som anbefales varmt.

Knock yourself out :D

PS: Jeg vil si at det viktigste ikke er hvilken "skole" du følger, men at du etter hvert skaper noe som er ditt eget. Ta det som passer personligheten din, tøy om nødvendig strikken litt og ikke minst, gå ut og prøv. All verdens teori vil ikke hjelpe deg en pøkk om du ikke kan bakke den opp med erfaring. Prøv, lær og prøv igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig må jeg skaffe meg erfaring, men dette er noe jeg vil lære meg også for å fungere bedre sosialt. Jeg sitter ofte med følelsen av at mange synes jeg er helt uintressant. Dette gjelder både gutter og jenter, og jeg kommer ikke så lett i kontakt med nye mennesker annet en helt overfladisk.

Og når jeg da treffer damer har jeg ikke så mye å tilby med et gjennomsnittelig utseende og en kjedelig personlighet.

Lenke til kommentar

Å være uinteressant er ikke noe problem egentlig. Du bør hvertfall ikke anse det slik. Alle har noe å komme med i en samtale, men det er du selv som bestemmer verdien av det. Det kan være vanskelig og tidkrevende å bli en god konversatør, altså en som kan prate uoppfordret og likevel være interessant å lytte til. Istedet kan det være lettere å begynne i andre enden og være interessert istedenfor interessant. Hvis du sitter og tenker at ingen prater med deg fordi du er kjip, hvorfor ikke oppsøke istedet? Et hei hvem er du er som oftest nok til at du får en reaksjon hos motparten, og derfra er det bare å ta tak i ting de sier og spørre mer. Men du må gå inn med holdningen om at du er genuint interessert i hva de har å si. Og når de først er i gang med å prate kan du lage digresjoner eller motsvar til det de sier og flette inn dine egene tanker, meninger og verdier. Om du prøver dette vil du raskt innse at de fleste andre er minst like uinteressante som deg selv, men en og annen gang treffer du folk som faktisk er ålreite å prate med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...