aaad Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Hei! Ein av gutane i huset vil gjerne ha litt meir sprut i gaming'a, på ein litt tilårkomen PC, utan for mykje styr og ståk og kroner... ...og då er det vel skjermkortet som er greia. S p e c s : Gigabyte GA-MA770-UD3 Phenom II x4 965BE @3.6GHz 125W m/ Cool Master Hyper 212 EVO 2 x 4 GB DDR2-PC800 SSD system-/program-disk Per i dag køyrer PC'en med ein MSI GF560gti Frozen Sone II...og er forsåvidt framleis godt spelbar...men det var dette med fps og div då... Kva vil vere den optimale oppgraderinga av skjermkort? Og her skal visst ikkje vere overkill heller...er jo litt snakk om bottleneck m.m. (?) Trur me vil ha eit AMD-kort...som vil vere verdt å ta med seg i ei eventuell seinare oppgradering av HK/CPU m ev. Crossfire Endret 7. november 2014 av aaad Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Budsjett? PS: Det er vel snart på tide å pensjonere plattformen også desverre. Sånn da var det sagt. Endret 7. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Optimal..! ...som verkar utan bottleneck-problematikk, og då skal ein visst ikkje gå for dei feitaste sluggarane etter det eg forstår (?) ...kr1800-2500 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Man vil alltid ha en bottleneck. Graden av bottleneck kan man selvsagt diskutere. For den prisen, og hvis du vil ha AMD så er det vel 280X som er veien å gå. http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/skjermkort/amd/msi-r9280x3gbgaming/199499.7064/ Dere kan jo prøve det om ikke annet. Hvis dere/han får veldig mye lavere ytelse (FPS) i spill ift review's av samme type kort så er det prosessoren som står i veien for å si det slik. Lukter ny plattform i julegave dette? Slettest ikke sikkert det vil bli så mye bottleneck altså. Litt delte meninger rundt dette etter et kjapt googlesøk/skumlesing. Endret 7. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 (endret) PS: Det er vel snart på tide å pensjonere plattformen også desverre. Sånn da var det sagt. Joda, men eg er av typen som leverer bilane mine hos "knoksen", og liker å tyne det gamle så lenge som råd. PC'en har vore heilt stabil og fin heile tida, og å putte inn eit nytt skjermkort er jo gjort i ein fei, og funkar det ikkje, får ein heller vurdere eit meir omfattande generasjonsbyte... NB! Sit no og skriv på ein økonomi-lenovo-laptop anno 2007 (kr 2990 den gong då) ...som eg optimaliserte med RAM etter eit par år, seinare med ein Core2DuoT8100 for ein snau hundrelapp på eBay, og seinast med ein SSD + ein HDD-Caddy for ein hundrelapp...og det går så det SUSAR! ...elskar å tyne stasjet i det lengste...er mykje kjappare enn midi-business-laptopen (i5) eg fekk på jobb i vår (!) Endret 7. november 2014 av aaad Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Høres bra ut Gøy å ha tingene lenge når man er fornøyd med det. Hvis du pakker det pent opp så kan du benytte angreretten også. Så det er absolutt verd å prøve. PS: Det kan være verd å vente på GTX 960 for å se hva den har å skilte med ift pris/ytelse. Jeg vet du sa du ville ha AMD, men det nvidia leverte med GTX 970 er nok til å heve et øyebryn eller to. Jeg tror vi kan si ganske sikkert at bang-for-the-buck så vil 960 bli en veldig god kandidat. Men, det er ikke lansert og det kan drøye til påska 2015. (De selger 970 og 980 som hakka møkk, og da kan de melke den kua litt lenger. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 ....men trur uansett eg går for ein 280X, så får me sjå. Takkar.. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Jeg vet du sa du ville ha AMD, men det nvidia leverte med GTX 970 er nok til å heve et øyebryn eller to. Jeg tror vi kan si ganske sikkert at bang-for-the-buck så vil 960 bli en veldig god kandidat. Det blir AMD, trur eg...har litt med identitet å gjere, litt som Nikon vs Canon om du vil. "I'm an AMD-man" Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 He he ... Som med bank- og forsikringstjenester, internett- og strømleverandører ... Du får ikke en dritt igjen for å være lojal! Men kjør på du. Lenke til kommentar
aaad Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 Gjekk for dette: Sapphire Radeon TRI-X R9 280X 3GB PCI-E Veketilbod på MPX.... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Du finner brukte 280x på finn til rett over tusenlappen. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 på cpu fronten er det å være lojal til amd desverre ett tapsprosjekt om dagen (henger bedre med på skjermkort fronten da, selvom de begynner å ligge bak der og) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Tapsprosjekt er vel litt å overdrive. FX-8350 er et godt kjøp for folk flest, med mindre du kun bryr deg om tall i benchmarks da. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Intel slår alt atm. Men Amd har noe å stille opp på på Gpu fronten, om mang ikke bryr seg om strømforbruket Lenke til kommentar
mna Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Intel slår alt atm. Men Amd har noe å stille opp på på Gpu fronten, om mang ikke bryr seg om strømforbruket http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-cpu-og-ram/amd-fx8350ga-970a-ds3p8gbc/193242.7789/ slå det med intel uten å overstige pris Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Ser ut som du har fått svar på det du lurer på, så våger meg på et forsiktig spørsmål i samme gate i tråden din. Hvordan vil et nytt skjermkort fungere sammen med et gammelt i7-oppsett? Har en vannkjølt i7 920, P6T Deluxe V2 og 6GB Dominator 1600. For tiden kjører jeg 2 GTX 570 i SLI, men merker at jeg kunne trengt noe med litt mer kraft (BF4, CoDAW,..). Har i alle år nå kjørt på 4,21 GHz stabilt. I utgangspunktet tenkte jeg et GTX 970 kunne fungert greit. Spørsmålet er, hvor stor flaskehals vil det eventuelt bli? Er dagens prosessorer så mye vassere enn min? Endret 8. november 2014 av -sebastian- Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Overklokk (kjøp kjøler ved behov) og stapp inn GTX 970 Ikke noe å lure på. Det spørs om det er minne som er din begrensning, spes i BF4 og lignende. 570 har 1,25 gb elns? Endret 8. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Overklokk (kjøp kjøler ved behov) og stapp inn GTX 970 Ikke noe å lure på. Det spørs om det er minne som er din begrensning, spes i BF4 og lignende. 570 har 1,25 gb elns? Som nevnt har jeg vannkjøling med en forholdsvis respektabel overklokk, om den var til meg. Du har nok veldig rett i det du sier om minne, en drøy gigabyte er ikke særlig mye lenger! Kanskje jeg er heldig og får solgt kortene om jeg priser de lavt nok. Hadde vært gøy med 970. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå