Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har ikke tid til å legge meg ned å sove de neste dagene: Forskjølelse

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Da tror jeg at jeg begynner å bli forskjølet. Merker at halsen er litt dårlig, hoster en del, og tidlig idag måtte jeg snyte meg en go del. Jeg føler meg slapp og trett, både på skolen og hjemme, orker ikke å gjøre ting. Jeg sover midt på dagen 1 time mer enn jeg pleier, og er så trøtt, at jeg legger meg tidligere, og fortsatt trøtt dagen etterpå. Er dette tegn på en begynnende forskjølelse, eller bare motivasjonsproblemer? Jeg går 3.året på VGS, og må nesten gi slipp på forskjølelsen for å gå i gang med skolearbeidet.

For å få bort trøtthetssymptomene drikker jeg kaffe, og føler det også hjelper med konsentrasjon. Jeg tenker å gjøre dette de neste dagene, for å få maksimal utbytte av skolen. Drikker egentlig ikke kaffe til vanlig, men må jeg så må jeg. Hvordan kan jeg få maksimal utbytte, og samtidig ha god helse?

Anonymous poster hash: 6ef28...ed5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangel på søvn hjelper ikke immunforsvaret ditt. Nok søvn er viktig.

Pass på å ikke fryse. Kulde svekker også immunforsvaret.

Forkjølelse skyldes virus, men du er mer sårbar med nedsatt immunforsvar.

Kaffen skaper teoretisk sett ikke mangel å søvn, men stopper heller fortsettelse av "ovedreven" mye søvn, som jeg føler jeg har vært plaget av de to siste dagene.

Anonymous poster hash: 6ef28...ed5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...