Maxi1234 Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Det stemmer at jeg ikke har separat volumkontroll for hodetelefonen. Temmelig upraktisk. Jeg vil helst bruke de innebygde høyttalerne til nyheter og slikt, og ikke brenne ut radiorørene ved å la dem stå på halve dagen. Må jeg ha ny TV for at dette skal bli bra? Personlig ville jeg heller da ha kjøpt en billigere forsterker (ikke rør) til TV....eller en av disse plankene man får kjøpt. Også heller brukt rørforsterker'n til musikk fra anlegg osv. Men det er meg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Og sånn ble det :-) Fikk en Technics CD / radio av en kollega. Den er fra rundt årtusenskiftet. Har koblet AUX-inngangen til hodetelefonutgangen, og ser nå på TV med transistorforsterker. Da slipper jeg å bruke opp rørene på nyhetssendinger og sjamporeklamer. Min nye Music Angel rørforsterker står i andre enden av stua, koblet til noen flotte gamle Tandberg TL1210 høyttalere. Jeg trodde de var elendige, men det er faktisk ganske bra lyd. Mitt dårlige inntrykk må skyldes den gamle Sølvsuperen som okkuperte benken tidligere. Med den nye forsterkeren ble det mye bedre lyd. Så da har jeg nok høyttalere og forsterkere, og slipper å kjøpe mer utstyr. Sølvsuper skal da ikke være så dårlig--- mulig det er noen tørre kondensatorer inni der? Rørforsterkeren skal nå ikke kobles til TVen. Den er koblet til en platespiller og en blåtannmottaker. Jeg hører nå Vivaldi på LP. Har også koblet den til en discman og hørt Kraftwerk på CD, samt spilt av Youtube-videoer via blåtann. Overraskende god lyd. Den tar seg meget godt ut i stua også. Koselig kobberfarget glød fra de åtte rørene borte i kroken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå