Gå til innhold

Hva gjør man når man blir 18?

knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ha MC og men det kan jeg ikke før jeg er 21.  :grumpy:

spørs hvor kravstor du er til MC'en det! 18 for opp til 600cc

21 for uendeligcc!

men om du tar mellomklasselappen når du er atten så blir den automatisk tunglappen etter to år, så om du tar mellomklasse når du er 18år og en mnd så kan du kjøre tung sykkel når du er 20år ig en mnd! :D

det er ikke lenger grense på cc på mellomtung/tung sykkler.. har den under 34hk kan den godt ha 900cc men alikevel godkjennes som mellomtungsykkel..

Lenke til kommentar

Husker da jeg ble 18. Det var i 1998, det var tider... *ler*

Drakk smuglersprit 96% og det svartna helt. Rota med ei bestis av meg som er sykt fin... Sovna senere, ble vekkt av kamerat av meg med balltre. Fikk vita at det var 4 politibiler på utsiden pga husbråk ( dette er rett ved østregate i Arendal, bygget tilhører nå Krisesenter for Kvinner ), hadde tross alt åpent hus og denne tiden var det et hus med 7 hybler.

Anyway, så var det ut på byen og rave gatelangs for å få gratis øl på utestedene, da ble det Hr.Wilson, Origo, Fisher, barique og noen andre plasser jeg ikke kommer på i farta...

Det var tider det... :p:

Lenke til kommentar
Utesteder jah...

*glede seg til å bli 18*

Da skal man ha det kult... på 18 års dagen min skal jeg ta en tur innom alle utestedene i byn hvor man trenger legg og ta en drink på hvert sted...

Får jo ikke kjøpt drink på steder med 18-års grense da. må inn på 20-års grense da.. så da må du nok vente to år til :shrug:

Lenke til kommentar
Men 20 års grensen er noe utestedet selv bestemmer om de vil ha. De kaster dog ikke ut personer som kjøper mat og drikkevarer og oppfører seg som folk.

JO, det gjør de!

var på en hotell-bar for ca 3 uker siden, skulle kjøpe meg en øl, det gikk greit, men fikk beskjed om at jeg måtte gå etter jeg var ferdig med den, er onkelen min sitt hotell, så de kaster meg ikke akkurat ut hvis de ikke må.

og ja, jeg oppførte meg, vil jo ikke ha noe bråk med onkel

Lenke til kommentar
Husker da jeg ble 18. Det var i 1998, det var tider... *ler*

Drakk smuglersprit 96% og det svartna helt. Rota med ei bestis av meg som er sykt fin... Sovna senere, ble vekkt av kamerat av meg med balltre. Fikk vita at det var 4 politibiler på utsiden pga husbråk ( dette er rett ved østregate i Arendal, bygget tilhører nå Krisesenter for Kvinner ), hadde tross alt åpent hus og denne tiden var det et hus med 7 hybler.

Anyway, så var det ut på byen og rave gatelangs for å få gratis øl på utestedene, da ble det Hr.Wilson, Origo, Fisher, barique og noen andre plasser jeg ikke kommer på i farta...

Det var tider det...  :p:

Jepp husker også min 18års dag (nesten). Jeg ble spandert på hele kvelden, brukte ikke penger i det hele tatt den kvelden. Rotet med ei venninne av meg ( som jeg hadde en crush på og ble i lag med etterpå) og ble noe så avsindig full som jeg skjelden har vært før. En kompis og samme venninna nærmest bærte meg til en taxi, og hun sørget for å få meg i seng. Skjønte ikke en dritt når jeg våkna opp i kun boxern i et helt fremmed rom med hun ved siden av meg. Hadde eksamens trekning dagen etter...og kan tro at jeg var fyllesjuk som ******.

Så godt oppsummert så tar man lappen, kjøper øl og drikker seg avsindig dritings ute på byen når man blir 18. :D

Lenke til kommentar
Dessuten slutter butikk-ansatte å sjekke legg etter fylte 18 år.

Det er ikke Helt sant.. Jeg.. eh.. en kamerat av meg kjøpte spritvarer på polet flere ganger før han ble 20, også når han var 18, men første dagen etter at jeg fylte 20.. etter at han fylte 20, mener jeg, og var innom polet, ble han spurt etter legitimasjon.. Da var det noen som følte seg snytt da! :roll: ..endelig gammel nok, og Da plutselig ser man ut som en liten "tass" :) hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...