Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt trøbbel med nettbanken og fått beskjed om at jeg må oppdatere java som jeg gjorde, men fikk da beskjed om at jeg manglet Java Runtime Entertainment. Siden jeg ikke ble sendt direkte til noen sia jeg kunne laste det ned fra så googlet jeg og denne http://downloadsf.com/no/downloads/67211?gclid=CIuj34Xh6MECFYPUcgod9EQA0A siden dukket opp. I irritasjon og stress (måtte gjøre noe på netbanken der og da) så lastet jeg ned fra den siden så dum som jeg var. Iaf denne driten må være virus for nå når jeg surfer på netter med firefox får jeg popups med reklame og dritt hele tiden.

Som dere ser på bildene får jeg også slik at masse ord blir merket og blir til linker som gjør det SÅÅÅ "hendig" at jeg kan søke direkte på de på div sider.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette, kjørt runder med AVG men hjalp ikke.

post-128276-0-47936600-1415372689_thumb.png

post-128276-0-62880900-1415372904_thumb.png

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette, kjørt runder med AVG men hjalp ikke.

Du kan gå inn i "Add-Ons"-menyen på Firefox og se om du har noen Add-ons, Plug-ins eller Extensions som ser ut som om de kan være ansvarlige for disse "linkene".

Og så bør du huske på at Java må slås på i Firefox ( i Add-ons, Plug-ins eller Extensions ) før du kan bruke det. Når du har oppdatert Firefox må du kanskje slå på Java igjen, for default er den av.

(Dette gjelder selv om du har installert Java Runtime først.)

Og: Nye versjoner av Java finner du på www.java.com ...

Det er heller ikke noe problem å bruke Intternet Explorer til nettbankbruk og Firefox/Chrome til annen browsing dersom du foretrekker det. (IE lager mye mindre mas med Java.)

Lenke til kommentar

Nå er det vel grenser for hva et anti-virus program definerer som virus også.

Hvis man har kommet i skade for å installere en plug-in man ikke vil ha, så er jo det enkleste å avinstallere denne plug-in'en. Verre er det ikke.

Det er derfor vi har denne tråden: Når du trenger hjelp med å få fjernet virus, spyware etc.

Slik vi som har erfaring manuelt kan søke igjennom og gi tilbakemelding med hva som skal bort.

Lenke til kommentar

Takk for raske gode svar.
Fant noen add-ons iaf som ikke skulle være der, men litt usikker på hva den siste add-on'n er, heter "EnterDigital"
Men føler meg fremdeles litt usikker selv om jeg har fjernet det synlige. Kan vell hende jeg har noe ulumskheter liggende? Men da anbefaler dere å gå igjennom den forumtråden som ColdIce refererer til?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Aldri sett liten til anti virus programmet. Det fins ekstremt mange AV bypass teknikker og til og med teknikker for å slå av anti-virusen fullstendig (på tross av at den sier den er aktiv og viser en grønn skrift til deg)

Det eneste du skal stole på, er jevnlige system backuper. Det krever at du gjør alt riktig fra første stund, har du gravset deg inn i en myr av problemer, så burde du vurdere en ny system installasjon, og så holde system backuper tilgjengelige dersom problemer oppstår.

Dette betyr ikke at du skal kutte ut anti virusen, men straks anti virusen rapporterer noe, eller du får problemer, så kan du gå tilbake til en system backup og starte derifra. Det er mer fornuftig enn å sette liten på det ekstremt innsnevre funksjonaliteten til en anti virus.

Det mest ufornuftige man gjør i windows, er å installere windows, sette opp brannmur, sette opp anti virus og så bare slappe helt av. Du er nødt til å sette opp windows veldig strengt først. Et godt system begynner med et solid grunnlag. Deretter kan du legge på anti virus og disse beskyttelses programmene.

Sett opp windows skikkelig. Det tar ca 4 dager å sette det opp skikkelig, dersom du ikke har backup av oppsettet fra før.

Endret av nas700
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...