Sensurert Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hei, jeg har en Zyxel P8702N router, prøver å åpne port til ip kameraet mitt, har fulgt guiden på http://portforward.com/ til ingen nytte. Har gjort om til statisk ip i nettadapteren (se bilde) og lagt til portforward regel i routeren (bilde) men når jeg går til canyouseeme.org feks så timer den ut.Har jeg riktig ip i wan ip og server ip?nåværende wan ip = min eksterne ip, den jeg får hvis jeg går til whatismyip feksserver ip = lokal ip til datamaskinen Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hva slags software på PC'en er det kameraet skal sende data til? Er port 120 noe som er bestemt av dette programmet, eller er det noe du har valgt? Kan du velge å bruke en annen port? (Må vel kanskje endre kameraoppsett, men ..) Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Om det er et IP kamera, hvorfor åpner du porten mot maskinen din og ikke kameraet? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Om det er et IP kamera, hvorfor åpner du porten mot maskinen din og ikke kameraet? Fordi kameraet skal sende data til PC'en? Men vent litt, trådstarter: Hvilket nettverk er dette IP-kameraet egentlig koblet til? Er det ikke koblet til 10.0.0.x ? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Er port 120 åpnet i Windows Firewall? Ettersom du tester porten fra en ekstern tjeneste vil Windows blokkere trafikken ettersom du ikke har initialisert den. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen ISP'er stenger port 1-1024 for utgående trafikk for å unngå at folk kjører servere. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Jeg får sett live feed på lokale nettverket, men jeg vil se via mobiltlf. Har satt opp DDNS, mangler bare å få åpna port, 120 valgte jeg selv, var 80 originalt men når jeg skulle port forwarde den så fikk jeg mld om at den var reservert, kan jo prøve en port over 1024 ja. Men mitt spm, er om jeg har putta inn riktige IP'r i routeren? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Altså er kameraet på det lokale 10.0.0.0 nettet? I så fall må du jo åpne porten mot kameraets IP, ikke maskinen din. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 jaok, skal prøve det, cam ip'n skal i "server ip adr" ? hvilken ip skal i "wan ip" da? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Gir ikke helt mening at man skal fylle ut det.. Om du kan, la den være blank, ellers prøv med den du får fra whatsmyip først, om det ikke virker kan du prøve 0.0.0.0 Om det fortsatt ikke fungerer kan du prøve å legge IPen til camet i DMZ, da åpnes alle sluker inn på kameraet fra Internett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Har hatt samme router selv. Løsningen er å returnere det, selge det eller kaste det og kjøpe et annet merke. Manuell port-forwarding fungerer rett og slett ikke. Kun UPnP (av og til). Edit: Jeg slet med port forwarding i dagesvis med hjelp av folk på IRC og diverse forum (inkludert dette) uten hell. Kjøpte en Asus AC68U og alt fungerte på første forsøk. Edit2: Var kansje ikke samme alikevel, men var Zyxel og samme problem. Endret 7. november 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) 8702 er litt spesiell og du må velge om du skal NAT for adsl, vdsl eller fiber. Du har satt opp for adsl men er det det du har? Se http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel8702/portapning_8702.jsp Endret 7. november 2014 av arnbju Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå