Gå til innhold

Dette er de heteste mobiltelefonene akkurat nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er apple iphone 6???

Ikke på lista over de beste mobiltelefonene iallefall.

Mest solgt = best

Ikke nødvendigvis, med mindre du liker en simpel telefon som bøyer seg i lomma, med et låst operativsytem, hvor alt du gjør koster ekstra kroner, og der produsenten har inngått avtaler med myndighetene om å overvåke sine kunder.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Dette er en liste over de mobiltelefonene som blir mest søkt på i Prisguiden sine søk.

Når de som kjøper Iphone 6 er i stor grad er mennesker som hverken er interessert i å sammenligne egenskapene med andre produkter og ikke er interessert i å sjekke opp priser, fordi de ukritisk kjøper det produktet de er diktert de skal kjøpe, vil ikke Iphone 6 dukke opp på denne listen.

Det finnes nok noen Iphone-eiere som som gjør slike vurderinger og likevel ender opp med Iphone, men andelen som blindt tar imot Iphone uten å søke opp info er beviselig stor nok til at Iphone 6 ikke når opp til denne listen.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er en liste over de mobiltelefonene som blir mest søkt på i Prisguiden sine søk.

Når de som kjøper Iphone 6 er i stor grad er mennesker som hverken er interessert i å sammenligne egenskapene med andre produkter og ikke er interessert i å sjekke opp priser, fordi de ukritisk kjøper det produktet de er diktert de skal kjøpe, vil ikke Iphone 6 dukke opp på denne listen.

Det finnes nok noen Iphone-eiere som som gjør slike vurderinger og likevel ender opp med Iphone, men andelen som blindt tar imot Iphone uten å søke opp info er beviselig stor nok til at Iphone 6 ikke når opp til denne listen.

Hehe, er det ikke litt rart at etter bare en mnd i salg så er feks iPhone 6 på topp hos Netcom feks???

Btw de av oss som ville ha iPhone 6 og var int i å vurdere den opp mot andre tlf, gikk bare til en seriøs aktør som tester tlf på en ordentlig måte og ikke bare sammenligner specs, feks denne... http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review

Lenke til kommentar

Hehe, er det ikke litt rart at etter bare en mnd i salg så er feks iPhone 6 på topp hos Netcom feks???

Btw de av oss som ville ha iPhone 6 og var int i å vurdere den opp mot andre tlf, gikk bare til en seriøs aktør som tester tlf på en ordentlig måte og ikke bare sammenligner specs, feks denne... http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review

Tester har veldig lite å si. Vertfall når det kommer te en telefon slik som iphone 6.

Her er det hands on + tester og bruksområde osv man tar i betraktning før man handler seg noe som helst.

Å for meg f.eks er iphone 6 ikke på top 10 eller 5. Akkurat fordi hands-on experience er kjedelig, sluggish, treg (selv om den viser på alle tester at den skal være så himmla "kjapp"). Og er bygd middemådig iforholdt te eldre modeller og en skuffende skjerm kontra markedet.

Ikke minst design og farge valg er forferdelig stygge/stygt i forholft te eldre modeller, og er øyeetsende for meg :p

Dette er meste parten personlige ting, men mye av det er også fakta:P

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tester har veldig lite å si. Vertfall når det kommer te en telefon slik som iphone 6.

Her er det hands on + tester og bruksområde osv man tar i betraktning før man handler seg noe som helst.

Å for meg f.eks er iphone 6 ikke på top 10 eller 5. Akkurat fordi hands-on experience er kjedelig, sluggish, treg (selv om den viser på alle tester at den skal være så himmla "kjapp"). Og er bygd middemådig iforholdt te eldre modeller og en skuffende skjerm kontra markedet.

Ikke minst design og farge valg er forferdelig stygge/stygt i forholft te eldre modeller, og er øyeetsende for meg :p

Dette er meste parten personlige ting, men mye av det er også fakta:P

Hehe, må le nå, selvfølgelig har tester der android-tlf deres blir overgått på det meste lite å si,..

Skuffende skjerm??? Den er kåret som en av markedets beste skjermer, kun overgått på sortnivå av Amoleden til enkelte Samsung.

Så personlige ting for deg er fakta, mens det ikke er det for meg, og heller ikke tester som viser fakta er fakta???

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar

Nei, overgått av Note 4 generelt. Ikke bare sortnivå. Innsynsvinkel, korrekt hvit, maks lysstyrke, minimum lysstyrke, fargegjengivelse m.m... om jeg husker rett fra displaymate sin dyptgående test i alle fall.
Men absolutt en flott skjerm på 6+.
Ellers ser såklart mange androidfolk bort fra tester, dere har gjort det i en årrekke på eplesiden av gjerdet, så nå må androidfolkene få lov ;) .

Selv liker jeg ikke iphone langt i fra fordi den er treg eller har dårlig skjerm eller noe, jeg bare syntes designet er helt på trynet på den siste modellen deres, samt at operativsystemet ikke er brukervennlig nok for meg.

Men nå blir diskusjonen dratt "litt" av banen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nei, overgått av Note 4 generelt. Ikke bare sortnivå. Innsynsvinkel, korrekt hvit, maks lysstyrke, minimum lysstyrke, fargegjengivelse m.m... om jeg husker rett fra displaymate sin dyptgående test i alle fall.

Men absolutt en flott skjerm på 6+.

Ellers ser såklart mange androidfolk bort fra tester, dere har gjort det i en årrekke på eplesiden av gjerdet, så nå må androidfolkene få lov ;) .

Selv liker jeg ikke iphone langt i fra fordi den er treg eller har dårlig skjerm eller noe, jeg bare syntes designet er helt på trynet på den siste modellen deres, samt at operativsystemet ikke er brukervennlig nok for meg.

Men nå blir diskusjonen dratt "litt" av banen.

Uansett så viser de fleste tester at det er kun Amoled til Samsung som overgår den, og når han presterer å si at det er en skuffende skjerm kontra markedet,så blir det bare helt feil eller så er brillene så mørk at det er skylapper, :) her er det uansett så små marginer at man knapt ser dem...

Som du ikke liker iPhone slik liker ikke jeg Samsung eller Android generelt, og jeg hadde det før jeg konverterte til Apple, og pr idag så går jeg ikke tilbake...

Men det er min smak.

Prøvde forøvrig Note 4 tidligere i uken, flott tlf, men for stor foreløpig til mitt bruk.

Og som du sier, diskusjonen ble dratt "litt" av banen, er jo noen her som faktisk tror at det står beste tlf i overskriften,..

Her er vel årerts beste tlf allerede kåret,..

http://www.dinside.no/931320/er-det-dette-du-faar-til-jul

Lenke til kommentar

Oddmi: Ja enig, den har en veldig bra skjerm. Å si noe annet blir vås.

Forskjellen fra dinside og denne til amobil er jo at DinSide tar utgangspunkt i hva de føler for helt uten grunnlag, ikke noe spesielt. Mens amobils artikkel kun snakker om det som er mest populært på prisjakt no, som er bare samlet informasjon fra brukere.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din side er tuftet på fanboyisme og alt det de testet der er farget av det. Søppelnettsted som færre og færre tar seriøst. Men er jo greit hvis man er apple fanboy. Da kan man lese testene der og lulle seg lengre inn i drømmene....

Les artikkelen der de omtaler årets julegaver. Da de sa seg uenig i kåringen, med noe viss vass om at de selv mente ett nettbrett fra samsung ikke fortjente skryt, trykket jeg på krysset oppe i høyre hjørne. Snakk om useriøse fanboys. Og kommenterer du dette i kommentarfeltet, blir man utestengt på livstid.

Amobil er 100 ganger mer seriøse i sine omtaler rundt produktet, og som en annen sier, er omtalene basert på fakta og ikke følelser (fanboyisme)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske mange gode mobiler her ,skal ikkje sei meg uenig i det.

Endte allikevel opp med en LG G3 (aldri vore så nøgd)

Har hatt lyst på Sony igjen siden Xperia S'en eg hadde.

Angra på at eg ikkje kjøpe Xperia V (den første vantette), tenkte å plukke opp Z'en ..heilt til eg fikk halde den......vil ikkje ha ein mobiltelefon som er laga i glass foran og bak ...glass knuser (som ofte har vore eit problem med Z, Z1 , Z2 ,og no Z3en

Håper berre at dei snart slipper ein toppklasse Sony i plastikk/polykarbonat/metall chassis

Samsungene er trygge val, men kanskje ikkje dei mest spennande, sjøl om ein ikkje vert skuffa over kvaliteten (som generelt er veldig bra)

Lenke til kommentar

Din side er tuftet på fanboyisme og alt det de testet der er farget av det. Søppelnettsted som færre og færre tar seriøst. Men er jo greit hvis man er apple fanboy. Da kan man lese testene der og lulle seg lengre inn i drømmene....

Les artikkelen der de omtaler årets julegaver. Da de sa seg uenig i kåringen, med noe viss vass om at de selv mente ett nettbrett fra samsung ikke fortjente skryt, trykket jeg på krysset oppe i høyre hjørne. Snakk om useriøse fanboys. Og kommenterer du dette i kommentarfeltet, blir man utestengt på livstid.

Amobil er 100 ganger mer seriøse i sine omtaler rundt produktet, og som en annen sier, er omtalene basert på fakta og ikke følelser (fanboyisme)

Du må gjerne mene at Amobil er 100 ganger mer seriøs enn Din Side, og Din Side hadde ingenting med utnevnelsen å gjøre, nå fikk vel gjerne iPhone 6 bortimot full pott hos Amobil også http://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-6/163693/4

Og i TU http://www.tu.no/t2/mobil/2014/09/26/kanskje-den-beste-mobilen-du-kan-kjope

Ang nettbrettet du sikter til, du vet du også utmerket godt at det ble totalt knust ytelsesmessig kontra iPad Air 2 http://iphone.appleinsider.com/articles/14/10/21/apples-new-a8x-powered-ipad-air-2-smokes-new-android-tablets-including-nvidias-tegra-k1

og ang fanboys, den største av alle er vel gjerne han som tester Samsung sine og som "glemmer" å opplyse at de produktene han tester gjerne er en spesialversjon som han har fått fra firmaet, du har sikkert ikke glemt forrige tråd der det kom fram...

Lenke til kommentar

Nei det visste jeg sannelig ikke, og om så var så forandrer det ikke noen ting da eple gutta er de første til å rope høyt at ytelse er ikke alt. I samsungtesten jeg gjetter meg til du sikter til, ble det ganske så klart opplyst om at han testet den antatt svakeste varianten.

Din side kom frem til at note 4 ikke fortjente en 6-er. Hehe. Slik går det når man setter fanboys til å teste forskjellige produkter.

I 2013 konkluderte din side med at det kun var en mobiltelefon som fortjente toppkarakter. Latterlig. Og hvis du i din fantasi nå leser at jeg skriver at apple er møkk og samsung fantastisk, så er det ikke det jeg skriver. Begge har gode produktet, der jeg foretrekket det ene, og du det andre. Skulle man kjørt en objektiv test blir mest sannsynlig forskjellene som skiller telefonene personlige preferanser, og dermed vil konklusjonen være samme karakter. Men når din side tester, så er alltid eple litt foran samsung, og det skinner så til de grader gjennom er fanboyisme og ingenting annet. Din side har forøvrig alltid holdt på slik. Canon var totalt overlegne på printerfronten, helt til de ble gjort oppmerksomme på at printerne de skrøt hemningsløst av var identiske med et annet merke, som i din side sin mening lå langt bak i ytelse.

Din side testet også et bilmerke en gang , og konkluderte med at den var trafikkfarlig. Ingen andre som testet biler klarte å fremprovosere den påståtte feilen som din side hevdet var uunngåelig.

Din side fremstår som et gjeng klovner i mine øyne, og når noen spør meg om råd ber jeg dem alltid styre unna din side.

Edit: amobil er ikke hundre ganger mer seriøse, de er lysår foran din side.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

DinSide klarte i sin tid å reviewe en mobil de basically ikke visste en dritt om. De trakk for ting de ikke forstod, og mangler som telefonen absolutt ikke manglet. Det virket rett og slett som om de hadde brukt den i ti minutter maks... Da ga jeg opp hele nettsiden.

Lenke til kommentar

Nei det visste jeg sannelig ikke, og om så var så forandrer det ikke noen ting da eple gutta er de første til å rope høyt at ytelse er ikke alt. I samsungtesten jeg gjetter meg til du sikter til, ble det ganske så klart opplyst om at han testet den antatt svakeste varianten.

Din side kom frem til at note 4 ikke fortjente en 6-er. Hehe. Slik går det når man setter fanboys til å teste forskjellige produkter.

I 2013 konkluderte din side med at det kun var en mobiltelefon som fortjente toppkarakter. Latterlig. Og hvis du i din fantasi nå leser at jeg skriver at apple er møkk og samsung fantastisk, så er det ikke det jeg skriver. Begge har gode produktet, der jeg foretrekket det ene, og du det andre. Skulle man kjørt en objektiv test blir mest sannsynlig forskjellene som skiller telefonene personlige preferanser, og dermed vil konklusjonen være samme karakter. Men når din side tester, så er alltid eple litt foran samsung, og det skinner så til de grader gjennom er fanboyisme og ingenting annet. Din side har forøvrig alltid holdt på slik. Canon var totalt overlegne på printerfronten, helt til de ble gjort oppmerksomme på at printerne de skrøt hemningsløst av var identiske med et annet merke, som i din side sin mening lå langt bak i ytelse.

Din side testet også et bilmerke en gang , og konkluderte med at den var trafikkfarlig. Ingen andre som testet biler klarte å fremprovosere den påståtte feilen som din side hevdet var uunngåelig.

Din side fremstår som et gjeng klovner i mine øyne, og når noen spør meg om råd ber jeg dem alltid styre unna din side.

Edit: amobil er ikke hundre ganger mer seriøse, de er lysår foran din side.

Vel, nå vet du det ihvertfall, ang vi eple gutta og ytelse, er det ikke litt motsatt, vi viser jo med en drøss med tester at ytelse betyr noe, er gjerne ytelsen som gjør at mobilen føles rask og ikke lagger og slikt. Er vel heller div android brukere som istedenfor viser til at specs på papiret er alt.

Regner med at du sikter til denne testen, der kommer det vel fram at testeren gjør det motsatte av det du nå sier, men det stemmer vel som du sier, "Hehe. Slik går det når man setter fanboys til å teste forskjellige produkter."

Så nei, noen hos Amobil er ikke lysår foran Din Side, fanboys finnes tydeligvis hos begge aktørene...

Ha en fin dag forøvrig

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-4/164489#discussion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...