Gå til innhold

Asus PB287Q. Kun 30Hz, får ikke satt til 60Hz.


fjodd

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en Asus PB287Q. Jeg bruker den til en MacBook Pro (Retina, 13-tommers, sent 2013). De er koblet med en mini-displayport til displayport-kabel. Jeg har manuelt satt displayport-streamen til DP 1.2.

 

Av hva jeg har lest rundt omring på nettet så skal den da automatisk gå over til 60Hz, men den holder seg fortsatt på 30 Hz.

 

Noen som har en løsning?

 

Jeg har lurt på om det kan være kabelen som er problemet. Det er en billig kabel fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automatisk hørtes litt for bra ut til å være sant. Kjenner ikke til hvordan det er på Mac-universet, med på WIndows så må du aktivere dette i "skjermbehandling". Har du ikke valget til å velge 4K og 60Hz der?

 

Eller har du ikke prøvd å finne noen meny?

Er det automatisk så bør man nok også koble skjermen fra og til igjen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Automatisk hørtes litt for bra ut til å være sant. Kjenner ikke til hvordan det er på Mac-universet, med på WIndows så må du aktivere dette i "skjermbehandling". Har du ikke valget til å velge 4K og 60Hz der?

 

Eller har du ikke prøvd å finne noen meny?

Er det automatisk så bør man nok også koble skjermen fra og til igjen.

Det burde jeg nevnt. Har prøvd å aktivere dette i systemvalg, men oppdateringsfrekvensmenyen er "låst".

 

post-195955-0-50176500-1415351923_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt en Asus PB287Q. Jeg bruker den til en MacBook Pro (Retina, 13-tommers, sent 2013). De er koblet med en mini-displayport til displayport-kabel. Jeg har manuelt satt displayport-streamen til DP 1.2.

 

Av hva jeg har lest rundt omring på nettet så skal den da automatisk gå over til 60Hz, men den holder seg fortsatt på 30 Hz.

 

Noen som har en løsning?

 

Jeg har lurt på om det kan være kabelen som er problemet. Det er en billig kabel fra Clas Ohlson.

Løsningen pr dags dato blir vel å kjøpe seg en 15 tommers late 13. Evt. vente til early 15 modellene kommer ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...