ellebasi Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hei. Jeg har en liten Yaris, og kunne tenke meg å gjøre folk små tjenester mot en liten penge siden jeg nylig har fått lappen. Jeg trenger den kjøringen jeg kan få siden dagjobben min tar ganske mye tid. Noen som har forslag til hvor jeg kan henvende meg for slike småjobber? Frakte pakker på østlandet, evt hente ting for folk etc? Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Du kan jo starte med å registrere deg selv i brreg med eget enkeltmannsforetak, det er det første stedet å begynne. Så kunne du avertert tjenestene dine på oppslagstavler i nærmiljøet, f.eks matvarebutikken, lokalavisen, etc. Å frakte personer må du ha egen konsesjon/tillatelse for å gjøre (les: drosjeløyve), så ikke gjør det hvis du er glad i lappen din. Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Du kan jo starte med å registrere deg selv i brreg med eget enkeltmannsforetak, det er det første stedet å begynne. Så kunne du avertert tjenestene dine på oppslagstavler i nærmiljøet, f.eks matvarebutikken, lokalavisen, etc. Å frakte personer må du ha egen konsesjon/tillatelse for å gjøre (les: drosjeløyve), så ikke gjør det hvis du er glad i lappen din. Takk for tips! Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Ville også snust meg litt inn på andre næringsvirksomheter. Skap et kontaktnett, trykk opp noen visittkort. Det er mange småbutikker rundt om kring som av og til trenger noen kjappe ærender fra A-Å. Fremstå som seriøs, blid og vær alltid tilgjengelig i arbeidstiden. Punktlighet er alfa og omega. Har selv hatt drosjeløyve i mange år og det hender titt og ofte at man får vareleveranseoppdrag fra småbutikker. Til og med pizzabud har jeg vært til tider. Jeg får veldig mange henvendelser fra privatpersoner som vil at jeg skal handle for de, men her er det viktig å holde tunga rett i munnen. Jeg tar for eksempel aldri forskuddsbetalt, så varene jeg handler handler jeg fra min egen kasse først for så å få oppgjør fra kunden senere. Det er naturligvis litt risiko involvert her, spesielt hvis du ikke kjenner kunden fra før. Men det er bedre å ta den risikoen enn at det skal bli noe krøll senere. Noen mennesker kan være paranoide/demente og da kan det fort bli beskyldninger om tyveri o.l. og det er unødvendig pes. Ga aldri inn i hjemmet til kunden dersom du ikke har blitt bedre kjent med vedkommende og har nogenlunde føring på kundens personlighet. Vær i alle fall skeptisk til slikt. Jeg har møtt på mye rart for å si det slik. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen som har forslag til hvor jeg kan henvende meg for slike småjobber? http://www.finn.no/smajobber/ Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Ville også snust meg litt inn på andre næringsvirksomheter. Skap et kontaktnett, trykk opp noen visittkort. Det er mange småbutikker rundt om kring som av og til trenger noen kjappe ærender fra A-Å. Fremstå som seriøs, blid og vær alltid tilgjengelig i arbeidstiden. Punktlighet er alfa og omega. Har selv hatt drosjeløyve i mange år og det hender titt og ofte at man får vareleveranseoppdrag fra småbutikker. Til og med pizzabud har jeg vært til tider. Jeg får veldig mange henvendelser fra privatpersoner som vil at jeg skal handle for de, men her er det viktig å holde tunga rett i munnen. Jeg tar for eksempel aldri forskuddsbetalt, så varene jeg handler handler jeg fra min egen kasse først for så å få oppgjør fra kunden senere. Det er naturligvis litt risiko involvert her, spesielt hvis du ikke kjenner kunden fra før. Men det er bedre å ta den risikoen enn at det skal bli noe krøll senere. Noen mennesker kan være paranoide/demente og da kan det fort bli beskyldninger om tyveri o.l. og det er unødvendig pes. Ga aldri inn i hjemmet til kunden dersom du ikke har blitt bedre kjent med vedkommende og har nogenlunde føring på kundens personlighet. Vær i alle fall skeptisk til slikt. Jeg har møtt på mye rart for å si det slik. Smart. Veldig mye bra her. Tar det til meg. Holder på med registrering i Altinn nå Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 7. november 2014 Forfatter Del Skrevet 7. november 2014 Noen som har forslag til hvor jeg kan henvende meg for slike småjobber? http://www.finn.no/smajobber/ Hei. Jeg har tittet her, men det var bare for de som trengte hjelp? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Ja, du kan svare på forespørsler der? Folk spørr om å få fraktet noe, du kommer og frakter det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå