Gå til innhold

digital temp modd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat lett å svare på et slikt ullent spørsmål. Lodding er jo ikke noe problem, men om det vil virke kommer jo an på hvor lange ledninger du setter på, i forhold til frekvens og impedans på signalene.

Som du sier, enklest å bare forsøke. Hvis signalet blir dårlig kan du forsøke å tviste hvert signal med en jordledning.

Lenke til kommentar

Tviste betyr å snurre. Du kan kjøpe en ferdig kabel som kalles twisted pair eller lage det selv. Et twistet pair er to kabler som er snurret i hop for å eliminere støy fra å slippe inn (eller ut alt etter sånn). Når man kjører signal i twisted pair har man signal high på den ene og signal low på den andre. I ditt tilfelle vill det i praksis bety signal på den ene og jord på den andre. Mange twisted pair kabler er skjermet i tilleg.

Lenke til kommentar

hadde for stor loddebolt. var litt vanskelig.

men nå skal jeg feste lcd-en direkte.

http://mscon.net/amiga/mitt/lcd.jpg

Den rosa greia skal sitte fast på lcd-en. hvordan kan jeg feste den? er det noe slags lim jeg kan bruke?

eterpå tar jeg bare gjennomsiktig teip og teiper over lcd-en og fester den til lederene. rosa greia på lederene.

edit: svart hvitt bildet....rosa greia er den gummi saken som ligger på glasset på lcd-en. hvitt på sidene og svart i midten

Lenke til kommentar

jeg tenkte å lodde på den gummigreia. ja den var i klem men...nå er den ikke det lenger. skal ha den i fronten på pc-en da måtte jeg demontere den. det finnes ikke strømførende lim da? Jeg prøvde å klemme den fast med teip men den glei unna, fordi lcd plata blir ikke vannrett og.....ja.

Lenke til kommentar

eneste løsningen jeg kan se er å lage et nytt kort som passer til fronten (regner med at det er er 4 linjers display som skal bak 5.25" brønn vi snakker om ).

Hvis du lager er printkort med samme pad-layout som det er på det orginale kortet, bortsett fra at du har kun kobberbaner som går til loddepunkter for ledningene. Med dette kan du feste displayet på vanlig måte på det nye kortet, men har driverene på det orginale kortet med ledninger mellom... hvis du skjønte den..

selve ramma på displayet skal jo passe i ein brønn...

det enkleste er jo selvfølgelig å lassere displayet mellom to brønner (kan gå bak to 3,5" brønner)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...