SpongeFrog Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Mange undrer nok på hva som skjer i hodet i det du putter den svarte lille sekken i overleppa. Det som skjer at blodårene trekker seg sammen i hodet og det blir vanskeligere og fokusere, dette gjelder i større grad for nye snusere. Dere som har snust regelmessig over lengre tid vil dette ha mindre og mindre effekt. Flere opplever også en form for svimmelhet i blant ved snusbruk, jeg mener at snus i trafikken faktisk kan være farlig for såkalte "ikke snusere". Grunnen til at jeg skriver dette inlegget er at jeg har tatt snus mens jeg kjørte meg en tur der jeg ble så svimmel og uopmerksom at jeg kjørte rett i bakenden på en bil forran meg. Er nysjerrig på om noen andre har noe lignende eller har noen "inputs"? Endret 7. november 2014 av HArild Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg kjenner meg igjen, og det kan sammenlignes med søvnighet eller mobilbruk. Er dog fysisk umulig å forhindre alt dette i trafikken. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg husker jeg satt og tenkte det samme første gangen jeg snusa. At jeg ikke ville sette meg bak noe ratt med en gang. Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Glemmer man at snus er rus, så kan det fort gå i grus. 6 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Sant nok, selv om det er så store forskjeller i hvor mye man tåler (mange som bruker det så ofte at de knapt blir svimle). Men joda, det burde vel ikke komme som noen bombe at man må være forsiktig. Personlig så er har jeg mer enn nok med å holde meg på beina med snus i kjeften. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Personlig opplever jeg liten til ingen rus av snus, kun abstinenslindring. For meg ville nok konsentrasjonsnivået være betydelig dårligere om jeg IKKE putta på en pris når behovet melder seg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Snus er vanedannende og etterhvert får du høy toleranse. Du er selvsagt ikke en trygg sjåfør hvis du tar snus for første gang, og deretter setter deg bak rattet. Hvis snus påvirker din evne til å kjøre, så kan du ikke kjøre når du snuser. Hvis du har lappen, vet du godt at det er ditt eget ansvar å ikke kjøre når du ikke er i form til det. Erfarne snusere blir ikke svimle, så de kan kjøre med kjeften full av grut uten å miste konsentrasjon. Endret 11. november 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg hadde nok aldri funnet på å kjøre om jeg følte meg uvel av nikotinsjokk. At man ikke skal kjøre under nikotinsjokk trenger ikke å være en skrevet lov. Det er sunn fornuft å ikke kjøre når man er syk, trøtt, svimmel eller lignende. Man kan derimot konstantere at for en som har bygget opp toleranse så er det heller oppkvikkende å kjøre når man røyker/snuser, samt at nikotin øker konsentrasjonen. http://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223%2800%2901094-5/pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå