Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødelagt kilometerteller

Anbefalte innlegg

Skla muligens kjøpe meg en veteran boble fra 1974. Mesteparten virker å være i grei orden, men kilometertelleren på bilen fungerer ikke, så selger aner ikke hvor langt den har gått. Det er ikke tegn til noe rust på bilen, og det meste fungerer som det skal.

Spørsmålene mine er; hvordan blir dette i forhold til forsikring? Må telleren fungere for å bli eu godkjent?(Bilen er forøvrig godkjent til 2016)

Hvor mye vil dette evt. kunne påvirke prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telleren trenger ikke å fungere til EU kontroll, den har ikke noe med sikkerheten å gjøre. Med tanke på forsikring går dette også fint, men da må du forsikre den med fri kilometer. Veteranforsikring er vel bare opp til 5000km om jeg ikke tar feil, så kan hende du må forsikre den med vanlig forsikring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk dette som svar fra forsikringsselskapet:

"Hei,

Vi snakket sammen tidligere i forbindelse med din bil som har en ødelagt km teller. Jeg har nå fått en tilbakemelding om at vi kan forsikre denne med veteranforsikring men da kun ansvar. Dersom du ønsker bedre dekning må telleren være i orden først.
"

Betyr dette at det bare er å forsikre bilen å kjøre? Telleren skal jeg nok få fikset uansett, men jeg har jo ikke peileing på hvor langt bilen i utgangspunktet har kjørt. Dette vil vell kunne påvirke prisen når jeg selger den videre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For en 40 år gammel bil ville min minste bekymring vært hvor langt den var kjørt. Bilens tilstand er det vesentlige, enten den er kjørt 4.000 km eller 4.000.000 km på den tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...