Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne drømmedama?

Anbefalte innlegg

Hei, forum.

Jeg er en 21 år gammel gutt/mann som har desperate behov for å uttrykke megselv... Jeg er smart (9/9 på forsvarets IQ-test) og relativt pen (7/10 eller 8/10 og veltrent). Har en holdning til sex som de fleste i dagens samfunn vil kalle konservativ, og tildels kan egge opp til seksuell trakasering (tro det eller ei alle mynogister der ute). Er oppvokst med to foreldre som har høyere utdanning og har fått det indoktrinert at kunnskap er en verdifull egenskap her i livet. Er blandt annet politisk engasjert og tror (så nært som mulig) objektivt at jeg har det som skal til for å gjøre en forskjell her i verden. Jeg er en nerd om du vil, som har brukt tusenvis av timer på dataspill, bøker, forum og diverse lidenskaper som jeg har. Jeg sliter tildels med sosial angst (har ingen konkret diagnose, men symptomene er ganske klare; blir redd og ukomfortabel når jeg møter nye mennesker, har en klar tendens til å si helt absurde ting i visse situasjoner, kan freake ut helt osv.), men klarer alikevel å tilnærme meg jenter på en positiv måte. Har helt klart inntrykk av at jenter vil ha meg på flere vis, men klarer likevel ikke å sette pris på særlig mange av dem. Har hatt kjærester tidligere, men disse forholdene har aldri (i mitt inntrykk) vært preget av "ekte" kjærlighet og har egentlig kunn fortsatt pågrunn av sjalusi og hat. Har aldri vært seksuelt tiltrekt av gutter og føler meg like "ensom" blandt mine guttevenner som jeg gjør når jeg sjekker jenter. Er det virkelig slik at en så stor del av befolkningen er så overfladisk og relativt "dumme" (med henhold til Einsteins tolkning av ordet dum), eller er jeg psykisk syk og trenger hjelp? Har egentlig aldri truffet en jente som jeg anser å være på samme mentale nivå (ikke mtp. IQ eller noe, bare generelle interesser og tankegang), og dette gjør meg egentlig depressiv.

Spørsmålet til dere er som følger; hvordan skal jeg finne denne såkalte drømmedama når så få har egenskaper jeg setter pris på?

Anonymous poster hash: e295f...f32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Har en høgskole hvor jeg bor (liten by) og elevene jeg har truffet ved denne skolen ikke har imponert. Har forsåvidt litt lyst til å flytte til en storby og begynne med studier, eventuelt se det ann der, men er redd for at jeg kommer til å bli lei av studier for så å droppe ut. Har egentlig inntrykk av at karakterer fra VGS og eventuelt høyere utdanning ikke har mye å si, kjenner mange med 5,5 i snitt som er like overfladisk og kjedelig som de med stryk fra VGS...

Du er jo inne på noe, handler jo mye om hvor man leter, men ser så utrolig mørkt på å finne denne ene primatorsken i det havet av uspisbar fisk...

Lenke til kommentar

Kanskje du skal jobbe med selvinnsikten og holdningene dine? Da du ser de fleste andre mennesker som dumme og et hav av uspiselig fisk, høres du rimelig uattraktiv ut selv. Du trenger ikke å si slike ting høyt. De vil likevel påvirke atferden og kroppsspråket ditt og virke som en selvoppfyllende profeti når du frastøter deg andre mennesker. Hvis du derimot omgås folk med et annet menneskesyn, vil du oppleve at det vil være lettere og mer trivelig for dem å omgås deg. Da vil det være lettere for deg å trives rundt dem også.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

bare så du vet det, jenter liker ikke gutter som vet at de er smarte eller pene, (de er som oftest ikke det) gratulerer du klarer å lese og ta en prøve, det betyr ikke at du er smart.

det handler om selvsikkerhet.

legg merke til at jeg skrev vet, ikke er.

Lenke til kommentar

Hei, forum.

Jeg er en 21 år gammel gutt/mann som har desperate behov for å uttrykke megselv... Jeg er smart (9/9 på forsvarets IQ-test) og relativt pen (7/10 eller 8/10 og veltrent). Har en holdning til sex som de fleste i dagens samfunn vil kalle konservativ, og tildels kan egge opp til seksuell trakasering (tro det eller ei alle mynogister der ute). Er oppvokst med to foreldre som har høyere utdanning og har fått det indoktrinert at kunnskap er en verdifull egenskap her i livet. Er blandt annet politisk engasjert og tror (så nært som mulig) objektivt at jeg har det som skal til for å gjøre en forskjell her i verden. Jeg er en nerd om du vil, som har brukt tusenvis av timer på dataspill, bøker, forum og diverse lidenskaper som jeg har. Jeg sliter tildels med sosial angst (har ingen konkret diagnose, men symptomene er ganske klare; blir redd og ukomfortabel når jeg møter nye mennesker, har en klar tendens til å si helt absurde ting i visse situasjoner, kan freake ut helt osv.), men klarer alikevel å tilnærme meg jenter på en positiv måte. Har helt klart inntrykk av at jenter vil ha meg på flere vis, men klarer likevel ikke å sette pris på særlig mange av dem. Har hatt kjærester tidligere, men disse forholdene har aldri (i mitt inntrykk) vært preget av "ekte" kjærlighet og har egentlig kunn fortsatt pågrunn av sjalusi og hat. Har aldri vært seksuelt tiltrekt av gutter og føler meg like "ensom" blandt mine guttevenner som jeg gjør når jeg sjekker jenter. Er det virkelig slik at en så stor del av befolkningen er så overfladisk og relativt "dumme" (med henhold til Einsteins tolkning av ordet dum), eller er jeg psykisk syk og trenger hjelp? Har egentlig aldri truffet en jente som jeg anser å være på samme mentale nivå (ikke mtp. IQ eller noe, bare generelle interesser og tankegang), og dette gjør meg egentlig depressiv.

Spørsmålet til dere er som følger; hvordan skal jeg finne denne såkalte drømmedama når så få har egenskaper jeg setter pris på?

Kan hende du har møtt drømmedamen allerede, men avvist henne eller ikke tørret å ta kontakt.

Du sier du har et desperat behov for å uttrykke deg, du lurer på om du er psykisk syk, du sier du er smart men virker som du er 21år og ikke har fullført videregående.

Tror du skal slutte å tenke på å finne den ene gullfisken i sjøen, og heller ta en kikk i speilet og se hvordan du kan utvikle deg selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er slik som du beskriver, "smart" jente i forhold til andre på min egen alder, nysjgerrig på vitenskap og lik som nerden du beskriver. Du er sikkert en person jeg kunne funnet interessant men personligheten din virker ekkel, du virker alt for arrogant. Mange er dumme, men slapp av litt og døm mindre, så får du sikkert flere smarte fisk på kroken.

Anonymous poster hash: ea0c9...08e
  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS virker dum, men han har høye tanker om seg selv.

Hadde TS vært smart så hadde han visst at det er større sjanser for å finne drømmedama videre i livet. TS har ikke kommet så langt i livet. Allerede når TS eventuelt begynner på et universitet så vil han være et stort steg nærmere å finne en eventuell drømmedame, da han vil være hakket nærmere potensielt likesinnede.

Så spørs det jo om TS er bra nok da, selv om han selv mener så høyt om seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...